• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218618 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - 10:49
راهکارهای ساده و عملی نگهداری و مراقبت از مو

راهکارهای ساده و عملی نگهداری و مراقبت از مو

نگهداری و مراقبت از مو راه‌های فراوانی دارد، هر کدام از این راه‌ها به نسبت تخصصی که فرد ارائه دهنده پیشنهاد می‌کند متفاوت است البته متفاوت بودن، به معنای مخالف یکدیگر بودن یا اینکه یکدیگر را نقض کردن نیست، بلکه به معنای این است که هر کس از منظر خود مراقبت را توضیح می‌دهد و از نگاه خود تفسیر می‌کند؛

ژیزت خچاطوریان / مدرس آرایشگری

 

نگهداری و مراقبت از مو راه‌های فراوانی دارد، هر کدام از این راه‌ها به نسبت تخصصی که فرد ارائه دهنده پیشنهاد می‌کند متفاوت است البته متفاوت بودن، به معنای مخالف یکدیگر بودن یا اینکه یکدیگر را نقض کردن نیست، بلکه به معنای این است که هر کس از منظر خود مراقبت را توضیح می‌دهد و از نگاه خود تفسیر می‌کند؛ یکی دستورات پزشکی را در نظر می‌گیرد، یکی نگاه سنتی دارد و راه‌های سنتی را مورد پسند می‌داند و یکی دیگر هم ممکن است راهکارهای متفاوتی ارائه کند که با دو راهکار دیگر مشترک نباشد.

بر همین اساس، یک پزشک برای نگهداری و مراقبت از مو ممکن است استفاده از صابون یا شامپو یا محلول خاصی را تجویز کند، از طرف دیگر ممکن است یک تولیدکنندۀ مواد شوینده بهداشتی فقط محصولات خودش را شایسته این بداند که مردم از آن استفاده کنند! این را نوشتم که بگویم راهکارها با هم متفاوت است و این تفاوت لزوما به معنای در متضاد بودن نیست.

از آنجایی که کار ما به صورت کاملاً تخصصی با مو سر و کار دارد، شاید بشود گفت روزانه افراد زیادی را می‌بینیم که با مشاوره‌های متعدد، شیوه‌های متفاوتی را همانگونه که ذکر کردیم برای نگهداری موهای‌شان مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

 

 

بنابراین خانم‌هایی که به ما مراجعه می‌کنند، موهایی دارند که بر اساس یک روش خاص نگهداری و شستشو می‌شوند.

حالا ما هم به عنوان پیرایشگر و آرایشگر مو، نکاتی داریم که ممکن است مکمل نگاه پزشکان و متخصصان قرار بگیرد، در ادامه می‌خواهم کمی در مورد این نگاه توضیح بدهم.

فعلا با ساختار علمی بدن انسان و موی سر کاری نداریم؛ ما با موهایی طرف هستیم که ساختاری شبیه پولک ماهی دارند. این پولک ماهی به برخی علائم بیرونی عکس‌العمل نشان می‌دهد.

یکی از مهمترین این علائم نحوۀ شستن موی سر است، دقت داشته باشید الان در مورد اینکه با چه محلول و ماده و صابونی موی سر شسته می‌شود صحبت نمی‌کنیم، بلکه در مورد چگونگی شستن موی سر حرف می‌زنیم. برخی به گونه‌ای موی سرشان را شستشو می‌دهند که انگار دارند رخت و لباس می‌شویند! این درست نیست، موی سر باید به آرامی شسته شود.

دومی موردی که باید در شست‌و‌شوی موی سر مورد توجه قرار گیرد این است که استفاده از آب داغ برای موی سر مضر است، آب داغ باعث می‌شود حالتی که گفتیم موی سر مانند پولک ماهی دارد، از بین برود. در واقع پولک‌های موی سر (این فقط یک اصطلاح است عنوان علمی نیست، حالتی است که ما برای موی سر فرض می‌کنیم) می‌ریزد.

نکته سوم که باید در اینجا ذکر شود، چگونگی خشک کردن مو پس از استحمام است؛ نباید موی سر را با حرارت زیاد خشک کرد. این روش برای مو آسیب‌های فراوانی به همراه خواهد داشت.

نکات دیگری هم وجود دارد اعم از اینکه شانه یا برس خوب برای موهای خود انتخاب کنید، از استرس و فضاهایی که استرس‌زا هستند دوری کنید، مواد شیمیایی برای شستشوی سر استفاده نکنید؛ از ماسک‌ها و انواع محلول‌ها اگر استفاده می‌کنید حتما با پزشک در میان بگذارید. از آب و هوای آلوده و  تغذیه نادرست دوری کنید، خواب کافی داشته باشید، حتی محل قرار گرفتن سر در موقع خوابیدن مهم است چون چندین ساعت موهای شما را در خود جای می‌دهد، به طور کلی سبک زندگی سالمی داشته باشید تا موهای شما هم درخشنده و شفاف باشد.

ارسال دیدگاه شما