• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218549 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۶ - 14:42
شورای شهر با بررسی بودجه به دنبال رفع مشکلات و مطالباتی است که اولویت دارند
بررسی مشکلات کوی متخصصین با حضور رئیس شورای شهر و شهردار همدان

شورای شهر با بررسی بودجه به دنبال رفع مشکلات و مطالباتی است که اولویت دارند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه شورای شهر با بررسی بودجه به دنبال رفع مشکلات و مطالباتی است که اولویت دارند، گفت: یکی از مطالبات جدی شهروندان پوشش رودخانه‌هاست که در صورت اخذ مجوزهای قانونی از سازمان‌های ذیربط این کار انجام می‌شود.

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان به همراه شهردار همدان با حضور در مسجد قبا برای بررسی مشکلات کوی متخصصین ضمن تشکر از هیت امنای مساجد برای پیگیری مشکلات، اظهار کرد: این بازدیدها فرصت خوبی است تا مدیران شهری از نزدیک با مشکلات آشنا شوند و برای حل مشکلات اقدامات موثری انجام دهند.

 

مسگریان با بیان اینکه الان در فصل بودجه هستیم، عنوان کرد: انشالله تلاش داریم با شناسایی نیازها و مطالبات و‌ تدوین بودجه مناسب و کارشناسی مشکلات را در سطح شهر همدان در حد توان حل کنیم.

 

وی افزود: بودجه پیشنهادی ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری همدان در کمیسیون‌های تخصصی شورا در حال بررسی است تا مشکلات و مطالباتی که در اولویت قرار دارند، رفع شوند.

 

با تخصیص بودجه لازم پوشش رودخانه‌ها انجام می‌شود

 

این مقام مسئول با اشاره به وسعت شهر و خدمات متنوع شهرداری، خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی شهروندان پوشش رودخانه‌هاست و شهرداری و شورا نیز با این موضوع موافق هستند که در صورت اخذ مجوزهای قانونی از سازمان‌های ذیربط با اختصاص بودجه این کار انجام می‌شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به افزایش ترافیک در سطح شهر همدان، اظهار کرد: بودجه خوبی جهت رفع ترافیک و ایجاد زیرساخت‌ها از جمله تقویت حمل و نقل عمومی، خرید اتوبوس‌ها و حرکت به سمت ناوگان انبوه‌بر اختصاص یافته تا رضایتمندی حاصل شود.

 

اهمیت حل مسائل در مناطق مختلف شهر همدان

 

سیدمسعود حسینی، شهردار همدان ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، با  تاکید بر حل مسائل در مناطق مختلف شهر همدان، گفت: امروزه با توجه به تغییرضوابط شهرسازی، بلند مرتبه‌سازی رایج شده که متاسفانه ترافیک را به موضوع مهمی تبدیل کرده و معابر دیگر پاسخگوی این همه ماشین و ترددها نیستند.

 

حسینی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ساکنان این منطقه مسائل ترافیکی است، اظهار کرد: مسائل ترافیکی در شورای همتا به صورت تخصصی و فنی پیگیری می‌شود و دستگاه‌های متولی مختلفی در این حوزه مشارکت دارند.

 

وی ادامه داد: بحث اصلی این منطقه پوشش رودخانه است که علی‌رغم ممنوعیت پوشش رودخانه‌ها، شهرداری آمادگی خود را طی مکاتبه‌ای با اداره آب و فاضلاب برای پوشش رودخانه‌ها اعلام کرده است.

 

سیاست‌گذاری‌های انجام شده در استان همدان برای جداسازی آب از فاضلاب

 

شهردار همدان با اشاره به سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته در استان برای جداسازی آب از فاضلاب، بیان کرد: این موضوع از بودجه ریاست جمهوری در حال پیگیری است و قرار است حدود ۳۰۰ میلیارد تومان  به این موضوع اختصاص یابد.

 

حسینی با تاکید بر ارائه خدمات عمرانی و خدماتی به شهروندان، عنوان کرد: خوشبختانه شاهد هستیم امور فرهنگی با محوریت مساجد شکل گرفته و سازمان فرهنگی شهرداری همدان در کنار متولیان امور فرهنگی است.

 

در این جلسه، هیئت امنای مسجد قبا به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مشکلات کوی متخصصین از جمله معضلات ترافیکی، پوشش رودخانه، تعیین تکلیف برخی از املاک، نام‌گذاری معابر و مشارکت شهرداری در امور فرهنگی پرداختند و شهردار همدان دستورات لازم را جهت رفع این مشکلات به مدیران و کارشناسان ذی‌ربط صادر کرد.

ارسال دیدگاه شما