• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72323 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۶/۱۵ - 14:03
یاسر هاشمی: شخم نزنید! ریشه عوض نمی شود/ ولایتی: نمی‌خواهید نیایید؛ مجبور نکردیم!
دوئل یاسر با ولایتی!

یاسر هاشمی: شخم نزنید! ریشه عوض نمی شود/ ولایتی: نمی‌خواهید نیایید؛ مجبور نکردیم!

یاسر هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اخبار نگران کننده ای از تغیرات دانشگاه آزاد اسلامی به گوش می رسد، تاکید کرد: با شخم زدن مدیران، ریشه عوض نمی شود.

به گزارش آفتاب صبح؛فرزند رییس فقید هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با «انتخاب»، ادامه داد: دوران تغییرات اتوبوسی در فضای علمی کشور گذشته است و حذف مدیران و اساتید با سابقه چیزی جز خسران در پی نخواهد داشت.  

وی همچنین با اشاره به دیدگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره جایگاه آزادی و اسلام در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موسس دانشگاه آزاد اسلامی عقیده داشت دانشگاهی که استاد در سر کلاس درس آزادی بیان نداشته باشد، اسلامی نیست. یاسر هاشمی رفسنجانی ضمن دعوت از مسئولین جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای مطالعه کتاب آزاد اندیشی دینی  آیت الله هاشمی، افزود: پیشرفت علمی با ایجاد محدودیت و فضای بسته در دانشگاه بوجود نمی آید.

 

ولایتی: نمی‌خواهید نیایید؛ مجبور نکردیم!

در این راستا اما ولایتی نظر خودش را دارد و امروز هم آن را در نشست خود با رسانه‌ها مطرح کرده است. علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مطبوعاتی امروز صبح خود با خبرنگاران گفت: دانشگاه آزاد جای ضدانقلاب نیست، در اسلام داشتن عقیده آزاد است و بعضی از دانشمندان در اسلام غیرمسلمان بوده‌اند، اما مشکل این است که استادی تریبونی به دست دارد و هر چه می‌خواهد، می‌گوید و دانشجو هم نمی‌تواند و اجازه پاسخ دادن ندارد و معتقدیم هر کسی که به عنوان معلم به دانشگاه آزاد بیاید باید در چارچوب نظام باشد، هر کسی نمی‌خواهد در این چارچوب باشد نیاید، ما کسی را مجبور نمی‌کنیم، در حالی در دانشگاه استادی هست که می‌گوید مصلحت جمهوری اسلامی دوستی با اسرائیل است و این قابل قبول نیست.

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه شما