• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218423 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۱ - 20:56
باغ رستوران ساخته شده در حریم رودخانه باروداب تخریب شد
مدیر منابع آب شهرستان نهاوند خبر داد

باغ رستوران ساخته شده در حریم رودخانه باروداب تخریب شد

مدیر منابع آب شهرستان نهاوند با اشاره به تخریب باغ رستوران ساخته شده در حریم رودخانه باروداب این شهرستان، گفت: مساحت این باغ رستوران ۳ هزار متر مربع بود که هزار متر مربع از این باغ در بستر و حریم رودخانه ساخته شده بود.

علی فلک‌الدین، مدیر منابع آب شهرستان نهاوند اظهار کرد: باغ رستوران ساخته شده در بستر و حریم رودخانه باروداب نهاوند با حکم دادستان شهرستان تخریب و به وضعیت سابق برگشت.

 

 

فلک‌الدین با بیان اینکه مساحت این باغ رستوران ۳ هزار متر مربع بود که هزار متر مربع از این باغ در بستر و حریم رودخانه ساخته شده بود، تصریح کرد: هر گونه ساخت‌وساز در بستر و حریم رودخانه‌ها ممنوع است و اجرای تمامی این طرح‌ها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی می‌بایست با رعایت حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها باشد و مجوز لازم را از دفاتر تخصصی مهندسی رودخانه، محیط زیست، شرکت آب منطقه‌ای همدان اخذ کنند.

 

وی ادامه داد: در تخریب این سازه غیرمجاز دادستانی، اداره‌های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و شهرداری شهرستان نهاوند و همچنین ناحیه انتظامی این شهرستان حضور داشتند.

 

مدیر منابع آب شهرستان نهاوند اظهار کرد: به استناد ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب بستر و حریم رودخانه‌ها در اختیار حکومت اسلامی است و هر گونه تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها علاوه بر نادیده گرفتن حق، موجبات خسارت جانی و مالی در هنگام بروز سیلاب می‌شود.

ارسال دیدگاه شما