• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • اِلأَحَّد ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Sunday 28 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218429 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۲ - 19:37
لایروبی و آزادسازی بیش از ۱۰ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان همدان
مدیر منابع آب شهرستان همدان اعلام کرد

لایروبی و آزادسازی بیش از ۱۰ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان همدان

مدیر منابع آب شهرستان همدان با اشاره به لایروبی و آزادسازی ۱۰.۵ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان همدان، گفت: در حال حاضر نیز پروژه لایروبی رودخانه دهپیاز به طول ۲.۵ کیلومتر در حال اجراست.

حامد رضازاده، مدیر منابع آب شهرستان همدان با بیان اینکه بر اساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها جز مشترکات و در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران است و عموم مردم حق استفاده از آن را دارند، اظهار کرد: اما متاسفانه افرادی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام به تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها می‌کنند که علاوه بر نادیده گرفتن این حق موجب ایجاد خسارات مالی و جانی در هنگام بروز سیلاب میشوند.

 

رضازاده بیان کرد: وزارت نیرو برای احیای حقوق عامه و پیشگیری از ایجاد خسارات ناشی از سیلاب، اعیانی‌های موجود در بستر و حریم رودخانه‌ها که مزاحم عبور آب تشخیص داده شوند را می‌بایست با دستور دادستان قلع و قم نماید که این مهم در حال حاضر در بیشتر رودخانه‌های استان در حال اجراست.

 

وی با اشاره به اینکه رودخانه عباس‌آباد همدان نیز از این قضیه مستثنی نیست، اضافه کرد: ابتدا با مطالعه و مشخص کردن بستر و حریم رودخانه و اعلان عمومی و پس از رسیدگی به اعتراضات واصله در کمیسیون ماده ۳، خط بستر و حریم رودخانه را قطعی و عملیات آزادسازی را با تایید شورای حفظ حقوق بیت‌المال آغاز کرده است.

 

اتمام مرحله اول آزادسازی حریم رودخانه عباس‌آباد

 

این مقام مسئول عنوان کرد: عملیات آزادسازی رودخانه عباس‌آباد از تاریخ سوم آذر ماه با تخریب دیوار حیاط یکی از دستگاه‌های دولتی آغاز شده و به زودی مرحله اول بازه‌ای از رودخانه به طول بیش از دو کیلومتر که در دست آزادسازی بود به پایان رسیده است.

 

رضازاده بیان کرد: تا کنون ۸ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان همدان از جمله رودخانه عباس‌آباد، گراچقا، بهرام‌آباد، رباط شورین و گچکان آبشینه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال لایروبی و آزادسازی شده است.

 

لایروبی ۱۰.۵ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان همدان

 

مدیر منابع آب شهرستان همدان تصریح کرد: در حال حاضر نیز پروژه لایروبی رودخانه دهپیاز به طول ۲.۵ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۷ میلیارد ریال در حال انجام است که مجموع لایروبی و آزادسازی رودخانه‌های شهرستان همدان بزودی به ۱۰.۵ کیلومتر خواهد رسید.

ارسال دیدگاه شما