• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ٢٥ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 4 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218445 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۹ - 17:58
از ابتدای دی ماه دو نفر بر اثر مسمویت با گاز مونوکسید کربن فوت کردند
سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان خبر داد

از ابتدای دی ماه دو نفر بر اثر مسمویت با گاز مونوکسید کربن فوت کردند

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به فوت دو نفر از ابتدای دی ماه بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، گفت: روز جمعه، ۹ دی ماه نیز جوانی ۲۰ ساله با وجود تلاش‌های تیم پزشکی پس از چهار روز در بیمارستان جان باخت.

محمد مالمیر، سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان اظهار کرد: پس از مرگ مردی میانسال در شهرستان کبودراهنگ در یکم دی‌ماه به علت مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن، روز گذشته، جمعه، ۹ دی ماه نیز جوانی ۲۰ ساله با وجود تلاش‌های تیم پزشکی پس از چهار روز در بیمارستان جان باخت.

 

مالمیر بیان کرد: بنا به اظهارات بستگان، چهار روز پیش از مرگ، این جوان در پارکینگ مسقف در ماشین روشن، مشغول درست کردن ضبط خودرو بوده که با گاز مونوکسیدکربن مسموم می‌شود، افراد خانواده پس از یافتن پیکر نیمه‌جانش، او را به بیمارستان رسانده و بستری می‌کنند اما متأسفانه به علت مسمومیت زیاد، روز گذشته فوت می‌کند.

 

وی ادامه داد: علاوه بر دو مورد مرگ ثبت شده در نخستین ماه از فصل زمستان، طی ۹ ماهه امسال ۲۵ نفر در استان همدان به علت مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هم‌استانی‌ها باید هشدارها را جدی بگیرند؛ چراکه افزایش تلفات ناشی از گازگرفتگی در استان نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: رعایت اصول اولیه ایمنی برای حفظ جان و پیشگیری از بروز اتفاق ضروری است؛ به ویژه با ورود به فصل سرد سال باید هنگام استفاده از وسایل گرمایشی نکات ایمنی را رعایت کرد.

 

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان تصریح کرد: سردرد و سرگیجه، تهوع، خستگی، ضعف، بی‌حالی و تنگی نفس از عوارض مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است و در صورت مواجهه با این قبیل افراد باید ابتدا وسایل گرمایشی را خاموش و مصدوم را از محل و وسایل گرمازا دور کرد.

ارسال دیدگاه شما