• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ٢٥ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 4 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218494 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - 13:42
۱۷ نفر تا پایان آذر ماه بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند
سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان اعلام کرد

۱۷ نفر تا پایان آذر ماه بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به ثبت ۱۷ مورد مرگ بر اثر برق‌گرفتگی، گفت: برای پیشگیری از برق‌گرفتگی توجه به برخی نکات ایمنی از جمله اطمینان از صحت کارآیی وسایل برقی و توجه به ایمنی مناطق پرخطر نظیر حمام ضروری است.

محمد مالمیر، سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان آذر ماه تعداد ۱۷ مورد مرگ بر اثر برق‌گرفتگی در استان همدان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این تعداد طی مدت مشابه سال گذشته ۹ نفر بوده است؛ بنابراین، متأسفانه با افزایش تعداد فوتی‌ها در زمینه برق‌گرفتگی مواجه هستیم.

 

مالمیر بیان کرد: در ابتدای هفته جاری نیز یکی از پرسنل خدوم شرکت برق هم در حین کار دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد؛ به طوری که جریان برق از دست مأمور وارد بدن و از پا خارج شده است.

 

وی عنوان کرد: در شدت علائم و عوارض ناشی از برق‌گرفتگی عوامل مختلفی نظیر نوع جریان، اختلاف پتانسیل، شدت جریان، مقاومت بافت‌ها، مسیر جریان و مدت عبور آن دخیل است.

 

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان خاطرنشان کرد: برق‌گرفتگی می‌تواند باعث بروز عوارضی نظیر فلج، سنکوپ، انواع شکستگی‌های استخوانی، عوارض ناشی از پرتاب شدن و در نهایت مرگ شود.

 

مالمیر عواملی چون جریان متناوب، رطوبت البسه و ... را سبب تشدید علائم دانست و مطرح کرد: برای پیشگیری از برق‌گرفتگی توجه به برخی نکات ایمنی از جمله اطمینان از صحت کارآیی وسایل برقی و توجه به ایمنی مناطق پرخطر نظیر حمام ضروری است.

 

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به وقوع دو مورد گازگرفتگی طی روزهای اخیر، گفت: روز جمعه جوان ۲۹ ساله همدانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن فوت می‌کند و روز شنبه نیز بانویی حدوداً ۶۰ ساله‌ای در روستای گنبد با گاز ذغال کرسی جان خود را از دست می‌دهد.

ارسال دیدگاه شما