• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
  • اِثَّلاثا ٢٨ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 7 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 40728 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۸/۲۵ - 12:33
نمایندگان بر روند توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد تاکید کردند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در دیدار با آیت الله هاشمی:

نمایندگان بر روند توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد تاکید کردند

عضو فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جزو یکی از بزرگترین دانشگاه های بخش خصوصی جهان است و با توجه به نظر دیگر اعضا تصمیمی بر حمایت ازسیاست های دکتر میرزاده برای گسترش دانشگاه، خصوصا تحصیلات تکمیلی صورت گرفت.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از ایسکانیوز، عبدالرضا عزیزی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جزو یکی از بزرگترین دانشگاه های بخش خصوصی جهان است. این دانشگاه از سال 1360 در ایران با پیشنهاد هاشمی رفسنجانی">آیت الله هاشمی رفسنجانی و دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد. امروزه دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس شعبات بسیار در شهرهای کوچک به عنوان اعتباری برای این شهرستان ها محسوب می شود و نیازمند حمایت از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دولت برای رشد تحصیلات تکمیلی است.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت تعطیلی واحدهای شهرستان دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان زیادی از نقاط مختلف ایران و شهرستانها به واحدهای بزرگتر می روند که البته این امر از اعتبار آن شهرستان ها می کاهد. لذا ما اعضای فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفتیم که از سیاست های دکتر میرزاده برای گسترش دانشگاه آزاد، خصوصا تحصیلات تکمیلی حمایت کنیم تا انشاءالله دانشگاه آزاد همچنان پابرجا باقی بماند.

وی در خصوص اظهارات هاشمی رفسنجانی">آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسه دیروز فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هاشمی رفسنجانی">آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز خرسندی از حمایت مجلس از دانشگاه آزاد اسلامی و تحصیلات تکمیلی ضمن بیان خاطراتی از شروع تاسیس این دانشگاه با بیان خاطره ای گفت« در سال 60 با توجه به تعداد جوانانی که نیازمند تحصیلات عالی در دانشگاه ها بودند لذا تشخیص دادم ادامه این روند منجر به خروج جوانان برای تحصیل در دانشگاه های خارجی و همچنین خروج ارز از کشور می شود در نتیجه خدمت حضرت امام (ره) رفتیم و پیشنهاد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ایران را به ایشان دادیم و خوشبختانه حضرت امام (ره) بلافاصله پیشنهاد ما را تائید کردند و کمتر از 10 دقیقه اجازه تاسیس دانشگاه آزاد را صادر کردند و حضرت امام (ره) برای شروع فعالیت این دانشگاه مبلغ یک میلیون تومان کمک مالی کردم.»

وی در خصوص نتیجه جلسه دیروز افزود: اعضای فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه دیروز بر مبحث تحصیلات تکمیلی تاکید زیادی داشته و راه نجات دانشگاه آزاد را در گسترش تحصیلات تکمیلی دانستند.

عزیزی در پایان افزود: با مدیریت دکتر میرزاده تحصیلات تکمیلی با سرعت بیشتری شروع شده است. در این راستا من به شخصه در دور نهم مجلس شورای اسلامی از 242 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به جمع آوری امضا کردم تا طبق قانون روند تحصیلات تکمیلی با توجه به بودجه ای که قبلا در مجلس تصویب شده ادامه یابد. البته در این مسیر به حمایت های بیشتری از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دولت نیازمند هستیم.

ارسال دیدگاه شما