• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • اِلأَحَّد ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • Sunday 19 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 71896 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۵/۱۸ - 12:35
آزاده نامداری را کدام نهاد بازداشت کرده است؟
از شایعه تا واقعیت

آزاده نامداری را کدام نهاد بازداشت کرده است؟

خبر بازداشت شدن آزاده نامداری عصر گذشته در شبکه‌های اجتماعی جنجالی شد. این خبر از هیچ منبعی به طور رسمی تایید نشده است. با این حال، یک رسانه مدعی شده که آزاده نامدارى روز گذشته پس از ورود به ايران بازداشت شد. این روزنامه همچنین افزوده است: يكى از مسئولان فرودگاه امام (ره) اين خبر را تائيد كرد.

مدیرکل زندان‌ها: آزاده نامداری بازداشت نشده است

در همین حال، خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه نوشته است که مدیر کل زندان‌های استان تهران خبر منتشر شده پیرامون دستگیری آزاده نامداری در فرودگاه را تکذیب کرده است.

 

 

اطلاع از بازداشت افراد آیا در حوزه فعالیت مدیرکل زندان‌هاست؟

 البته این نکته هم بسیار مهم است که مدیرکل زندان‌های استان تهران از آمار بازداشت شدگان مطلع نیست؛ در واقع حوزه وظایف او هم این مسأله را روشن می‌سازد. طبیعی است که افراد بازداشت شده؛ چون حکمی در مورد آن‌ها وجود ندارد و دادگاهی آن‌ها را محکوم نکرده؛ بنابراین طبیعی است که به زندان هم نرفته‌اند و بر همین اساس در آمارهای رسمی نخواهند آمد؛ از طرفی اگر نهادهای امنیتی کشور این مجری را بازداشت کرده باشند؛ لزومی نمی‌بینند که به مدیرکل زندان‌ها اطلاع بدهند. روی هم رفته جمع‌بندی این است که ایشان اطلاعات دقیقی در این مورد ندارند.

 

چه نهادی آزاده نامداری را بازداشت کرده است؟

اگر خبرها درست باشد و فرض کنیم که آزاده نامداری بازداشت شده؛ طبیعی است که یکی از نهادهای امنیتی کشور این کار را انجام داده است؛ به همین اعتبار؛ هر فردی که موضوعات حاشیه‌ای اینگونه ایجاد کرده باشد؛ به طور طبیعی مورد پرسش نهادهای امنیتی قرار خواهد گرفت؛ اساساً یکی از وظایف این نهادها پیگیری چنین موضوعاتی است؛ به ویژه اینکه این چهرۀ تلویزیونی مشهور هم بوده و موضوعاتی در مورد پناهندگی او هم مطرح شده است. بنابراین وزارت اطلاعات؛ یا اطلاعات سپاه یا ... احتمالا به صورت موقت این بازیگر را بازداشت کرده‌اند؛ این فرض در حالی‌ست که هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

 

ترجمه غلط کار دست نامداری داد

 

 

در خبرها آمده بود که یک روزنامه سوییسی نوشته مجری تلویزیون ایران از دولت سوئد تقاضای پناهندگی کرده است. یکی از خبرگزاری‌های داخلی مدعی شده که این خبر در حالی با بریده این روزنامه منتشر شده که متن انتشار یافته متعلق به یکی از روزنامه های آلمانی است در هیچ کجای این مطلب خبر پناهندگی نامداری عنوان نشده است. فقط  نویسنده این روزنامه آلمانی در پایان گزارش خود پیش‌بینی کرده که مجری شناخته شده تلویزیون ایران به دلیل اتفاقات رخ داده بعید است به کشورش برگردد و احتمالا در خارج از ایران خواهد ماند.

 

 

دو رویی! تیتری که روزنامه سوئیسی برای نامداری انتخاب کرد

 

روزنامه پرتیراژ عصر سوییس بنام «بلیک»؛ تیتر «دو رویی» را برای آزاده نامداری انتخاب کرد. این روزنامه گزارشی درباره نامداری منتشر کرده است. اما پس از این شایعات، آزاده نامداری در گفت و گو با کانال فارس این ادعا را رد کرد.

این مجری تلویزیون گفت: من کسی نیستم که آب و خاک خودم را بفروشم، من می دانم چه کسانی سود می برند از این که بخواهند بنده را تخریب کنند و دلشان بخواهد شرایط کشور را طوری نشان بدهند که من از برگشتن بترسم . وی افزود: پناهندگی برای چه؟ مگر مرا از کشورم بیرون انداخته اند که بخواهم پناهنده یک کشور غریبه بشوم؟

نامداری در ادامه تاکید کرد: تحت هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی من چنین کاری نمی کنم و اگر در کشور خودم بخواهند بدترین حرفها را هم به من بزنند من باز هم برمی گردم چون ایران کشور من است و من دغدغه دارم. برای کشورم عمر گذاشتم و باز هم میگذارم. وی افزود: تحت هیچ شرایطی حتی اگر سرم را زیر گیوتین هم بگذارند من پناهندگی هیچ کشوری را نخواهم گرفت.

 

 

ارسال دیدگاه شما