• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218575 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ - 20:49
تصفیه‌خانه فاضلاب کرفس ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعلام کرد

تصفیه‌خانه فاضلاب کرفس ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر جدید کرفس، گفت: حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه لازم است که در صورت تامین سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرهاد بختیاری‌فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید «کرفس» از توابع شهرستان درگزین، اظهار کرد: از ابتدای آغاز به ساخت این پروژه، هفت میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و این پروژه در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

بختیاری‌فر بیان کرد: ‌حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه لازم است و اگر اعتبارات در زمان معین به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب کرفس اختصاص پیدا کند، این تصفیه‌خانه سال ۱۴۰۳ بهره‌برداری می‌شود.

 

وی در رابطه با جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب، خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵  جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در این روستا، چهار هزار و ۱۵۵ نفر است.

 

این مقام مسئول در رابطه با کاربرد این پساب‌ها، عنوان کرد: قسمت عمده پساب‌ها از آب تشکیل شده و می‌تواند قسمتی و یا کلیه نیاز آبی گیاهان زراعی و غیرزراعی را تأمین کند.

 

بختیاری‌فر ادامه داد: می‌توان آب مورد نیاز پارک‌های شهری و جنگلی و جنگل کاری حاشیه شهرها جهت کاهش آلودگی هوا و تلطیف هوای شهری را با این روش، تأمین کرد.

 

وی اضافه کرد: پساب‌ها و مواد لجنی حاصل از فاضلاب‌ها، محتوی عناصر غذایی گیاهی از قبیل ازت و فسفر و عناصر کم جذب مانند مس، روی و منگنز است و این عناصر به تدریج در حین تجزیه شدن مواد، در خاک رها شده و مورد استفاده گیاه قرار می‌گیرند .

 

مدیرعامل شرکت آبفا خاطرنشان کرد: دو تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی «ارزانفود» و «سیمین» در استان فعال هستند و در حال ساخت و تکمیل پنج تصفیه‌خانه دیگر در روستاهای «ابرو» در شهرستان همدان، «حسین‌آباد ناظم» در شهرستان ملایر، «کرفس» در شهرستان درگزین، «آبرومند» در شهرستان بهار و «یلفان» در شهرستان همدان هستیم.

ارسال دیدگاه شما