• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218590 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ - 11:16
۷۲ طرح راهداری طی دهه فجر امسال در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خبر داد

۷۲ طرح راهداری طی دهه فجر امسال در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به بهره‌برداری از ۷۲ طرح راهداری طی دهه فجر امسال در استان همدان، گفت: عملیات اجرایی چهار طرح راهداری نیز طی این ایام در استان همدان آغاز می‌شود.

مهرداد آهکی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه ۷۲ طرح با اعتباری افزون بر ۸۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۴ کیلومتر از محور‌های اصلی و شریانی استان روکش آسفالت شده است که از این میزان ۲۸۷ کیلومتر در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است و ۲۱۶ کیلومتر نیز در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

آهکی بیان کرد: همه این طرح‌ها با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمران، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد است.

 

وی با اشاره به بهره‌برداری بیش از ۲۳ کیلومتر راه روستایی در دهه مبارک فجر، تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون در مجموع بیش از ۴۲ کیلومتر راه روستایی ساخته و به بهره‌برداری رسیده است که این میزان از راه‌های روستایی در استان بی‌شک تأثیر به سزایی در رفع محرومیت و ارتقای سطح دسترسی خانوار روستایی از راه مناسب آسفالته و شاخص‌های توسعه روستایی خواهد داشت.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اصلاح و رفع ۲۱ مقطع از نقاط پر تصادف استان، اجرای بیش از ۱۱ کیلومتر ایمن‌سازی راه‌ها شامل روشنایی و نیوجرسی، ساخت ۷ دستگاه ابنیه فنی کنارگذر و زیرگذر، نصب و راه‌اندازی و یک دستگاه دکل خودایستا ۳۶ متری نیز در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

 

آهکی با تاکید بر درزگیری بیش از ۲۰۸ متر از راه‌های ارتباطی شریانی زیرپوشش این اداره کل، اضافه کرد: یک واحد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، ساخت یک واحد نمازخانه بین راهی سوباشی و ۳۳ دستگاه سامانه‌های هوشمند ITS در محور‌های مواصلاتی استان از دیگر اقدامات این اداره کل است که در دهه مبارک فجر امسال، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از آغاز عملیات اجرایی چهار طرح راهداری استان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: ۷ و نیم کیلومتر ایمن‌سازی راه‌ها شامل روشنایی و نیوجرسی، دو دستگاه ساخت زیرگذر و تعریض ابنیه فنی و یک مورد ساخت دوربرگردان‌ها در جاده‌های استان با اعتبار نزدیک به پنجاه میلیارد تومان از دیگر طرح‌های این اداره کل است که عملیات اجرایی آن در ایام دهه فجر آغاز می‌شود.

ارسال دیدگاه شما