• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218595 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - 14:32
کیفیت آب شرب استان همدان در ۱۴ آزمایشگاه کنترل می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعلام کرد

کیفیت آب شرب استان همدان در ۱۴ آزمایشگاه کنترل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به کنترل کیفیت آب شرب استان همدان در ۱۴ آزمایشگاه، گفت: آب آشامیدنی ساکنین استان همدان در وضعیت سلامت قرار دارد و کیفیت آب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان است.

فرهاد بختیاری‌فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه کیفیت آب شرب استان در ۱۴ آزمایشگاه کنترل می‌شود، اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۵۲ مورد آزمایش میکروبی و نمونه‌برداری از آب شرب استان در ۱۰ ماه سال جاری از سوی بازرسان انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۶ نمونه آزمایش میکروبی در مناطق شهری و ۱۳ هزار و ۳۷۶ مورد نیز در روستاهای استان بوده است.

 

بختیاری‌فر بیان کرد: همکاران ما در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان همدان هزار و ۹۳۴ آزمون فیزیکو شیمیایی، ۲۰۵ آزمون بیولوژی شهری و ۴۴۸ آزمون فلزات سنگین انجام دادند.

 

وی ادامه داد: در سال جاری ۳۷۱ هزار و ۵۸۴ مورد آزمایش کلرسنجی و نمونه‌برداری از آب شرب استان از سوی بازرسان انجام شده که ۴۰ هزار و ۶۱۱ مورد مربوط به مناطق شهری و ۳۳۰ هزار و ۹۷۳ مورد مربوط به مناطق روستایی است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۶۷ هزار و ۸۹۷ آزمون کدورت‌سنجی در استان انجام شده، عنوان کرد: ۴۰ هزار و ۳۱۰ مورد در مناطق شهری و ۳۲۷ هزار و ۵۸۷ مورد در مناطق روستایی بوده است.

 

مدیرعامل آبفای استان همدان با اشاره به اینکه نتایج این آزمایشات بیانگر این است که آب آشامیدنی ساکنین استان همدان در وضعیت سلامت قرار دارد، گفت: نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و کیفیت آب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان است.

ارسال دیدگاه شما