• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218592 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ - 11:52
لایروبی و آزادسازی حدود ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان کبودرآهنگ
مدیر منابع آب شهرستان کبودرآهنگ اعلام کرد

لایروبی و آزادسازی حدود ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان کبودرآهنگ

مدیر منابع آب شهرستان کبودرآهنگ با اشاره به لایروبی و آزادسازی بیش از ۱۹ هزار متر از رودخانه‌های این شهرستان، گفت: در سال جاری قریب به ۳۰ کیلومتر عملیات رپرگذاری (نشانه‌گذاری) رودخانه‌های شهرستان کبودرآهنگ انجام شده است.

هادی خضریان، مدیر منابع شهرستان کبودرآهنگ با بیان اینکه موضوع لایروبی و آزادسازی رودخانه های شهرستان در دستور کار  قرار دارد، اظهار کرد: در شهرستان کبودرآهنگ در مجموع ۲۱۲ کیلومتر رودخانه اصلی وجود دارد.

 

خضریان با اشاره به اینکه با اقدامات کارشناسی نقاط حادثه‌خیز در مسیر رودخانه‌های شهرستان شناسایی شده است، بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۵۰ مورد رفع تصرف و آزادسازی در مسیر رودخانه‌های این شهرستان انجام شده است.

 

وی اعتبار هزینه شده سال جاری جهت لایروبی و آزادسازی رودخانه در شهرستان را ۱۳ میلیارد ریال دانست و افزود: تنها در سال جاری بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ متر از رودخانه‌های شهرستان لایروبی و آزادسازی شده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: به ترتیب در رودخانه شهر کوریجان هزار و ۱۰۰ متر، رودخانه سرخاب ۸۵۰ متر، جگنلو ۷۰۰ متر، گزال ابدال ۶۵۰ متر، قطار قویی ۵۰۰ متر و گمین قلعه ۴۰۰ متر لایروبی شده است .

 

خضریان خاطرنشان کرد: در مجموع از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ متر از رودخانه‌های شهرستان که به عنوان نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده بودند، لایروبی و یا رفع تصرف شده است.

 

مدیر منابع آب شهرستان کبودرآهنگ تصریح کرد: موضوع اصلاح سازه‌های تقاطعی در مسیر رودخانه‌های شهرستان نیز در دست اقدام است و تاکنون از مجموع ۲۹ مورد سازه تقاطعی که به عنوان نقاط حادثه‌خیز در شهرستان شناسایی شده، ۱۵ مورد اصلاح و الباقی که بیشترین مورد آن مربوط به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بنیاد مسکن است، در دست اقدام است.

 

وی بیان کرد: همچنین در سال جاری قریب به ۳۰ کیلومتر عملیات رپرگذاری (نشانه‌گذاری) رودخانه‌های شهرستان کبودرآهنگ با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شده است.

ارسال دیدگاه شما