• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218631 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۲/۲ - 20:07
صرفه‌جویی ۱۳ میلیون متر مکعبی آب با انسداد ۶۲۲ چاه در کبودرآهنگ
مدیر منابع آب شهرستان کبودرآهنگ اعلام کرد

صرفه‌جویی ۱۳ میلیون متر مکعبی آب با انسداد ۶۲۲ چاه در کبودرآهنگ

مدیر منابع آب شهرستان کبودرآهنگ با اشاره به صرفه‌جویی ۱۳ میلیون متر مکعبی آب با انسداد ۶۲۲ چاه در کبودرآهنگ از سال ۱۴۰۰ تا کنون، گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون پروانه ۳۱۴ حلقه مجاز در شهرستان اصلاح و تعدیل شده است.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، هادی خضریان، مدیر منابع آب شهرستان کبودرآهنگ با بیان اینکه در سه سال گذشته خشکسالی باعث کاهش ذخیره منابع اب در شهرستان کبودرآهنگ شده است، اظهار کرد: علی‌رغم کاهش بارندگی در شهرستان در تامین آب جهت مصارف مختلف هیچ خللی ایجاد نشده است.

 

خضریان بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون با انسداد ۶۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان از مصرف آب بیش از ۱۳ میلیون و ۱۹۸ هزار متر مکعب آب جلوگیری شده است.

 

وی عمق انسداد این تعداد چاه غیرمجاز را تقریبا ۱۸ کیلومتر دانست و ادامه داد: تعداد چاه‌های غیرمجاز که در سال جاری مسدود شده ۱۵۲ حلقه است که با انسداد این تعداد چاه در شهرستان ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی شهرستان با عمق انسداد ۳ هزار و ۵۹۰ متر جلوگیری شده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه تامین آب شرب خط قرمز وزارت نیرو است، اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های حادث شده، ۱۱۸ حلقه از تعداد چاه‌های مسدود شده از سال ۱۴۰۰ تاکنون، چاه‌های غیرمجازی بودند که در شعاع هزار متری از چاه‌های تامین‌کننده آب شرب در شهر و روستا وجود داشت که با دستور قضایی و خارج از نوبت مسدود شد.

 

مدیر منابع آب شهرستان کبودرآهنک عنوان کرد: نصب کنتور در شهرستان با قدرت ادامه دارد و در سال جاری ۵۷ حلقه چاه مجاز در شهرستان کبودرآهنگ به انواع کنتور مجهز شده‌اند تا میزان برداشت و حفاظت از منابع آب زیرزمینی کنترل شود.

 

خضریان با بیان اینکه تسهیلات کم بهره لازم برای نصب کنتور از طریق شعب بانک مهر ایران در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که بین شرکت آب منطقه‌ای استان با بانک مهر ایران منعقد شده کشاورزان در اسرع وقت جهت نصب کنتور اقدام کنند و از این مزایا استفاده کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون پروانه ۳۱۴ حلقه مجاز در شهرستان اصلاح و تعدیل شده است و تا پایان سال حدود ۲۰۰ مورد دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما