• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218619 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - 14:27
تمامی محورهای کوهستانی استان همدان لغزنده و مه‌آلود است
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اعلام کرد

تمامی محورهای کوهستانی استان همدان لغزنده و مه‌آلود است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ازمه‌آلودگی و لغزنده بودن سطح محورهای کوهستانی استان خبر داد و گفت: عمده مشکل ما عدم آشنایی اکثر رانندگان با نحوه بستن صحیح زنجیر چرخ است که خود باعث راهبندان می‌شود.

مهرداد آهکی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی استان همدان هم‌اکنون سطح تمامی گردنه‌ها لغزنده و همراه با مه‌آلودگی غلیظ بوده و این مستلزم رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از شتاب‌زدگی و رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی از سوی کابران جاده‌ای و رانندگان است.

 

آهکی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی تداوم بارش پراکنده برف و باران تا اواخر هفته جاری، بیان کرد: هم‌اکنون ۵۶۳ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک راهداری در ۳۵ باب راهدارخانه و ۴۵ گردنه برفگیر استان در قالب ۵۰ اکیپ واکنش سریع راهداری مشغول خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: طی بارش برف در روز جمعه، ۲۷ بهمن ماه بیش از ۱۲ هزار کیلومتر باند برف‌روبی و نمک‌پاشی، امدادرسانی به ۶۵ مسافر و راننده گرفتار در برف، اسکان موقت ۳۸ نفر مسافر در راهدارخانه و استفاده از ۵ هزار و ۸۰۰ تن ماسه و نمک توسط عوامل راهداری در سطح محورهای استان همدان صورت گرفته است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: از همه هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان خواهشمندیم حتما روش استفاده صحیح از زنجیر چرخ در شرایط عادی را فراگیرند تا در شرایط برفی و بحرانی دچار مشکل نشوند.

 

مدیرکل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تاکید کرد: عمده مشکل ما عدم آشنایی اکثر رانندگان با نحوه بستن صحیح زنجیر چرخ است که خود باعث راهبندان می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما