• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • Saturday 18 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 73260 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۸/۸ - 12:59
احداث راه دسترسی روستاهای دورافتاده خوزستان به همت نفتی ها
صنعت نفت و خدمتي ديگر در مناطق محروم

احداث راه دسترسی روستاهای دورافتاده خوزستان به همت نفتی ها

براي نخستين بار امكان دسترسي روستاييان بخش هاي دورافتاده و انتهايي شهرستان انديكا به امكانات و تسهيلات زندگي به همت نفتي ها فراهم شد .

براي نخستين بار امكان دسترسي روستاييان بخش هاي دورافتاده و انتهايي شهرستان انديكا به امكانات و تسهيلات زندگي به همت نفتي ها فراهم شد .

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان ، مديرعامل اين شركت با اعلام مطلب بالا اظهار داشت : اين اقدام با درخواست نماينده محترم مردم شهرهاي مسجدسليمان ،لالي ، هفتكل و انديكا در مجلس شوراي اسلامي مبني بر همكاري در احداث راه روستايي در مناطق عشايري و دورافتاده بخش انديكا از مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب و دستور همكاري ايشان صورت گرفت .

مهندس قباد ناصري افزود : پيرو دستور جناب مهندس عالي پور مبني بر همكاري لازم ، تيمي متشكل از مهندسين و كارشناسان مديريت مهندسي و ساختمان و مديريت خدمات اين شركت در منطقه شيخان برهان عالي كه از جمله مناطق دورافتاده و فاقد جاده دسترسي در دامنه ي كوه ليله مي باشد حضور يافتند .

وي ادامه داد : طي اين اقدام كه در راستاي عمل به مسئوليت هاي اجتماعي صنعت نفت و ارايه خدمات عام المنفعه به شهروندان صورت گرفت در دو مرحله براي ايجاد مسير دسترسي امن و آسان با توجه به سرماي سخت كوهستان منطقه براي روستاييان اقدام و در مجموع 33 كيلومتر جاده جديد ايجاد يا جاده ي قديمي اصلاح شد .

مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان افزود : طي اين اقدامات كه تماماً با استفاده از ماشين آلات راهسازي اين شركت و همچنين ماشين آلات مديريت ترابري و پشتيباني شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب صورت گرفت در ابتدا مسير 12 كيلومتري از جاده ي موجود كه بسيار ناهموار و داراي مشكلات ناشي از ريزش كوه و قطع مسير و آب شستگي بود با ادوات موجود اصلاح و عرض جاده از 4 متر به حدود 7 متر ارتقاء يافت .

اين مدير ارشد صنعت نفت در مسجدسليمان ادامه داد : در بخش دوم ضمن اصلاح 4000 متر از جاده درون روستايي ، مسير 7000 متري جديدي را پس از مسير شكافي احداث و كوپال ريزي بر روي آن با استفاده از معادن و منابع محلي صورت گرفت . همچنين به درخواست روستاييان بمنظور تثبيت وضعيت كشاورزي اهالي مسيرشكافي و ايجاد جاده ي دسترسي به طول 10 كيلومتر از 2 چشمه ي آب تا زمين هاي كشاورزي روستاهاي منطقه به همت همكاران اداره ترابري صورت پذيرفت .

لازم بذكر است شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان در راستاي عمل به تعهدات اجتماعي و ارايه خدمات عام المنفعه از سوي وزارت نفت به شهروندان منطقه اقدامات اساسي و قابل توجهي را صورت داده است كه پروژه ذكر شده يكي از اين اقدامات در راستاي بهره مندي 100 خانوار محروم ساكن در دامنه ي كوه برف گير و مرتفع ليله از توابع بخش چلو شهرستان انديكا از موهبت راه و دسترسي به تسهيلات زندگي مي باشد .

ارسال دیدگاه شما