• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 208300 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۵/۳۱ - 21:03
ارزیاب یونسکو به زودی به همدان می‌آید
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اعلام کرد

ارزیاب یونسکو به زودی به همدان می‌آید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه ارزیاب یونسکو به زودی به همدان می‌آید، گفت: در صورت گزارش مثبت ارزیابان از منطقه، پرونده «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» ثبت جهانی می‌شود.

محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه ارزیاب یونسکو به زودی وارد همدان خواهد شد، اظهار کرد: برنامه اضطراری ۱۵ روزه برای رفع مشکلات این منطقه تدوین شده است.

معصوم‌علیزاده بیان کرد: ارزیاب در این سفر راستی‌آزمایی مطالبی که در خصوص تاریخی بودن مسیر پرونده ثبت جهانی که به سازمان جهانی یونسکو ارائه شده را بررسی کرده و معایب را اطلاع داده و یک مقطع زمانی را به عنوان فرصت مشخص می‌کند تا این معایب را رفع کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم در جلسه سال آینده میلادی یونسکو، پرونده ثبت جهانی همدان مورد تایید قرار گرفته و با موفقیت بسته شود.

وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی نهایی مسیر تعیین شده در پرونده ثبت جهانی هفته‌های اخیر با همراهی ارگان‌ها پیش از سفر ارزیاب یونسکو به انجام رسیده است، ادامه داد: پیش از این مشاوران وزارتخانه در حوزه پرونده‌های ثبت جهانی به هگمتانه سفر کرده و گزارشی برای اینکه چه تغییرات و کارهایی باید انجام شود به ما ارائه کرده بودند.

معصوم‌عیلزاده با بیان اینکه اعتبارات ملی هم برای ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» اختصاص داده شده است، گفت: آنچه برای اصلاح سیما و منظر منطقه تاریخی همدان لازم بود به انجام رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع در زمینه ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» هویت فرهنگی، تاریخی و معماری منطقه است، تاکید کرد: تاکید بر این بوده جامعه محلی برای حفظ آن تلاش کنند که در این زمینه جامعه محلی همراه بوده و همه موارد لازم را برای تسهیل در پیگیری پرونده مورد توجه قرار دادند.

وی با بیان اینکه ارزیاب یونسکو از مسیر مشخص شده در پرونده بازدید تخصصی خواهد داشت، افزود: در صورت گزارش مثبت ارزیابان از منطقه، ان‌شاءالله در اجلاس آتی سازمان یونسکو پرونده «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» ثبت جهانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما