• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218376 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۸/۳۰ - 21:15
جشنواره‌ها در معرفی ظرفیت و پتانسیل روستای داویجان مهم و حیاتی است
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر اعلام کرد

جشنواره‌ها در معرفی ظرفیت و پتانسیل روستای داویجان مهم و حیاتی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر ضمن اشاره به چشنواره مرواربافی، گفت: جشنواره‌ها در معرفی ظرفیت و پتانسیل روستای داویجان مهم و حیاتی است.

ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر در دومین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب در محل سالن جلسات اداره ملایر و با حضور دستگاه‌های مرتبط، دهیاران روستاهای گوراب و داویجان و هنرمندان مروارباف با اشاره به روند ثبت روستای ملی صنایع‌دستی مرواربافی، اظهار کرد: تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است و بسیار نیز جای کار وجود دارد.

جلیلی بیان کرد: جشنواره‌ها در معرفی ظرفیت و پتانسیل روستا بسیار مهم و حیاتی‌اند و بهترین زمان برگزاری این جشنواره همزمان با زمان برداشت مروار است.

وی ادامه داد: کلوچه ملایر دارای برند ملی و به اسم روستای گوراب ثبت شده است و امسال قرار است اولین جشنواره مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب برگزار شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر ضمن تقسیم وظایف در برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: در این رویداد از سه نفر از هنرمندان پیشکسوت مرواربافی، سه نفر از بهترین کلوچه پزان شهرستان و سه نفر از  کشاورزانی که با کیفیت‌ترین مروار را کشت کرده‌اند تقدیر خواهد شد.

جلیلی اضافه کرد: از برنامه‌های جنبی این جشنواره می‌توان به بازارچه عرضه محصولات صنایع‌دستی علی‌الخصوص مروار، نان و کلوچه محلی، سوغات و محصولات کشاورزی، ورکشاپ مرواربافی و برنامه‌های متنوع فرهنگی، قرعه‌کشی و اهدا سبدهای مروار به شرکت‌کنندگان در این رویداد اشاره کرد.

ارسال دیدگاه شما