• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218524 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱ - 20:00
اهمیت فرهنگ موسیقی اصیل ایرانی باید حفظ شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار اعلام کرد

اهمیت فرهنگ موسیقی اصیل ایرانی باید حفظ شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار با تاکید بر اینکه اهمیت فرهنگ موسیقی اصیل ایرانی باید حفظ شود، گفت: در دومین شب جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه گروه سارنگ، گروه عاشقی و گروه هنر همدان به اجرای موسیقی پرداختند.

سیدحسین حسینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار با یادآوری اهمیت ترویج و نشر فرهنگ موسیقی، اظهار کرد: اهمیت فرهنگ موسیقی اصیل ایرانی باید حفظ شود و نسل فعلی و آینده با موسیقی سنتی و سازگار با فرهنگ و رسوم ایرانی آشنا شوند.

 

حسینی بیان کرد: همزمان با آغاز دومین جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه»، گروه سارنگ به سرپرستی حسین رضا زارعی از شهرستان بهار، گروه عاشقی به سرپرستی جواد حسین قلی‌پور و گروه هنر همدان به سرپرستی فردین قاسمی برای شهروندان به اجرای موسیقی پرداختند.

 

وی اضافه کرد: این برنامه با حضور فرماندارشهرستان بهار، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، رئیس انجمن موسیقی استان همدان و جمعی از مسئولین و مردم فرهنگ دوست شهرستان بهار برگزار شد و مورد استقبال پرشور حاضرین قرار گرفت.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این راستا کارگاه آشنایی با ردیف‌های موسیقی ایرانی توسط مهدی پاک‌نیا در محل مجتمع فرهنگی، هنری اداره ارشاد بهار تدریس شد، خاطرنشان کرد: در پایان این مراسم نیز دو تن از اساتید موسیقی شهرستان (استاد مهدی پاک‌نیا و استاد جواد حسین قلی‌پور) مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

دومین جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و انجمن موسیقی استان از ۲۹ دی ماه تا ۵ بهمن ۱۴۰۲ در همه شهرستان‌های استان همدان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه شما