• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218406 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۹/۲۲ - 16:55
۳۷ اثر از همدان موفق به دریافت نشان مهر اصالت ملی شدند
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اعلام کرد

۳۷ اثر از همدان موفق به دریافت نشان مهر اصالت ملی شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به دریافت نشان مهر اصالت ملی ۳۷ اثر از همدان، گفت: تولیدات چرمی، خراطی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، نقاشی روی سفال و ساخت سازهای سنتی از استان همدان این نشان را دریافت کردند.

محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار کرد: آئین داوری برای دریافت مهر اصالت ملی تولیدات صنایع‌دستی منطقه غرب کشور شامل استان‌های لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان به میزبانی استان همدان برگزار شد که ۳۳ اثر از کردستان، ۲۱ اثر از کرمانشاه، ۲۳ اثر از لرستان و ۲۸ اثر از ایلام و ۳۹ اثر از همدان  مورد ارزیابی داوران استانی و کشوری قرار گرفتند.

 

معصوم‌علیزاده بیان کرد: پس از بررسی داوران، بر اساس شاخص‌های اعلامی و حذف ۱۱۴ اثر ارسالی از استان‌ها، در نهایت ۲۳ اثر از کردستان، ۱۴ اثر از کرمانشاه، ۱۶ اثر از لرستان، ۲۳ اثر از ایلام و ۳۷ اثر از همدان موفق به دریافت نشان مهر اصالت ملی شدند.

 

وی ادامه داد: تولیدات چرمی، خراطی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، نقاشی روی سفال و ساخت سازهای سنتی از سری محصولات صنایع‌دستی همدان هستند که در این ارزیابی نشان مهر اصالت ملی دریافت کردند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رویداد دریافت مهر اصالت و نشان مرغوبیت هر دوسال یک بار در کشور برگزار می‌شود، گفت: در نهایت آثاری که موفق به دریافت این نشان ملی می‌شوند امکان راه‌یابی در سطح بین‌المللی را به دست می‌آورند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه محصولات صنایع‌دستی که نشان مرغوبیت می‌گیرند در واقع نشان استانداردی برای ورود به بازار کسب می‌کنند، اظهار کرد: کاربردی بودن و قیمت تمام شده محصول نیز در بحث دریافت نشان مذکور حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه شما