• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218428 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۲ - 19:19
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی و آموزش و پرورش استان همدان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اعلام کرد

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی و آموزش و پرورش استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی و آموزش و پرورش استان همدان، گفت: جایگاه بخش گردشگری با همکاری آموزش و پرورش پررنگ‌تر می‌شود.

محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: برای فعالیت زیربنایی و توسعه در بخش‌های مختلف باید فرهنگ‌سازی را مد نظر قرار دهیم؛ به این ترتیب هر اقدامی از آموزش و پرورش آغاز می‌شود و مخاطبین آموزش و پرورش در مقطع سنی هستند که چارچوب فکری آنان در حال شکل گرفتن است.

 

معصوم‌علیزاده بیان کرد: در اداره کل با میدان وسیعی از وظایف روبه‌رو هستیم که گسترده و عمیق است، اما تشابهات فرهنگی زیادی با اداره آموزش و پرورش داریم و فرصت خوبی ایجاد شده تا با همکاری یکدیگرسطح آگاهی افراد جامعه را نسبت به هویت ارزشمند و دیرینه تمدن و فرهنگ همدان، پایتخت تاریخ و تمدن را افزایش دهیم.

 

وی با بیان اینکه گردشگری گنج نهانی است و با وجود ظرفیت‌های قابل توجه مغفول مانده است، یادآور شد: ما با بهره‌گیری از امکاناتی که در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داریم می‌توانیم پذیرای گردشگران زیادی باشیم.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به رویکردی که دولت سیزدهم به بحث گردشگری داشته و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری به منظور توسعه فرهنگی و اقتصادی نگاه عمیقی به این بخش داریم.

 

جایگاه پررنگ‌تر بخش گردشگری با همکاری آموزش و پرورش

 

به گفته وی، همکاری با آموزش و پرورش کمک خواهد کرد بخش گردشگری جایگاه پررنگ‌تری در توسعه اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

 

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه دانش‌آموزان‌ در سنین دانش‌آموزی زمینه‌های خوبی برای نهادینه‌سازی، حفظ و ترویج و انتقال فرهنگ دارند، گفت: این تفاهم‌نامه می‌تواند گام موثری در تعمیق، تعمیم و ماندگاری فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی باشد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی یکی دیگر از کارکردهای آموزش و پرورش به شمار می‌آید، اظهار کرد: اقتصاد آینده کشور توسط نیروی انسانی تامین می‌شود که زیرساخت آن در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و صنایع‌دستی یکی از منابع اقتصادی و کاری کشور ما است.

 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در راستای کارکرد تامین نیروی انسانی آینده در قالب هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش می‌تواند همکاری‌های خوبی با اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشته باشد.

 

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک در راستای الگوسازی و آموزش کودکان و نوجوانان برای شناخت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی

 

رسول شیدایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه با بیان اینکه مخاطب آموزش و پرورش را یک مجموعه عظیم تشکیل می‌دهد، گفت: می‌توانیم از امکانات میراثفرهنگی و گردشگری استفاده کرده و در عین حال با تجهیز مراکز وابسته به آموزش و پرورش و مدارس به ویژه در ایام تابستان و تعطیلات نوروز در توسعه گردشگری داخلی نقش عمده‌ای را ایفا کنیم.

 

شیدایی بیان کرد: این تفاهم‌نامه همکاری مشترک در راستای الگوسازی و آموزش کودکان و نوجوانان برای شناخت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی، ترویج هنرهای سنتی، صنایع‌دستی و توسعه صنعت گردشگری امضا شد.

ارسال دیدگاه شما