• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218453 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - 16:10
کسب نشان اصالت ملی برای ۲۵ اثر متعلق به هنرمندان صنایع‌دستی همدان
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان خبر داد

کسب نشان اصالت ملی برای ۲۵ اثر متعلق به هنرمندان صنایع‌دستی همدان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری از دریافت نشان اصالت ملی برای ۲۵ اثر متعلق به هنرمندان صنایع‌دستی شهر همدان، گفت: بشقاب سفالی، جام معرق، ساز کمانچه و قانون، کیف چرمی، جانمازی و میز پته‌دوزی از جمله آثاری است که این نشان را دریافت کرده‌اند.

اسدالله ربانی‌مهر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با اشاره به برگزاری هفتمین دوره نشان اصالت ملی صنایع دستی غرب کشور، اظهار کرد: از ۲۵۸ اثر ارائه شده توسط هنرمندان صنایع‌دستی استان‌های غرب کشور، ۱۱۳ اثر موفق به کسب نشان اصالت شدند که ۳۷ اثر مربوط به استان همدان و ۲۵ اثر متعلق به هنرمندان صنایع‌دستی شهر همدان بوده است.

 

ربانی‌مهر بیان کرد: صنایع‌دستی همدان از گذشته تا امروز دارای جایگاه بسیار خوبی در کشور بوده و بسیاری از آثار هنرمندان همدان دارای نشان ملی و جایگاه ملی و بین‌المللی هستند.

 

وی ادامه داد: بشقاب سفالی، جام معرق، ساز کمانچه و قانون، کیف چرمی، جانمازی و میز پته‌دوزی، چرتکه، ساز تار و سنتور، جلیقه و شکلات‌خوری مشبک از جمله مهم‌ترین آثار هنرمندان صنایع‌دستی همدان هستند که نشان ملی اصالت را دریافت کردند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: توسعه حوزه صنایع‌دستی علاوه بر اینکه باعث اشتغالزایی است، نشانه توجه به فرهنگ و آداب و رسوم گذشته است که در دنیای مدرن امروز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و امروز جامعه نیازمند نگاه جدیدی به حوزه صنایع‌دستی است و همدان در این حوزه ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خانه‌های خلاق در حوزه فرش و صنایع‌دستی کمک بزرگی به احیای صنایع‌دستی در همدان است که باید پیگیری لازم برای راه‌اندازی آن انجام شود.

ارسال دیدگاه شما