• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218337 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۸/۲۲ - 14:11
اشیای عتیقه سه هزارساله در همدان کشف شد
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان خبر داد

اشیای عتیقه سه هزارساله در همدان کشف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به کشف ۱۷ شی عتیقه که قدمتی ۳ هزار ساله دارند، گفت: بیشتر این ظروف کشف شده ساده و بدون نقش و نگار هستند.

جواد خدامرادی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر اطلاع و اخبار واصله از فراجای استان مبنی بر پیدایش تعدادی اشیاء عتیقه موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت که با همکاری فراجا و نیز پلیس امنتیت اقتصادی این اشیاء که توسط شخصی از باغداران منطقه به صورت اتفاقی پیدا شده بود تحویل این یگان شد.

خدامرادی بیان کرد: به گفته کارشناسان این اثار که شامل ۷ قطعه ظرف سفالی سالم و ۳ ظرف مفرغی سالم و ۷ ظرف سفالی شکسته است قدمتی ۳ هزار ساله دارند.

وی ادامه داد: بیشتر ظروف سفالی کشف شده ساده و بدون نقش و نگار هستند و فقط در برخی از آن‌ها تزئیناتی به شکل هندسی و هاشور دیده می‌شود.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از اقدام شایسته این همشهری، گفت: در راستای جلب مشارکت‌های مردمی یگان حفاظت آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی در حفظ و ضیانت از آثار تاریخی و فرهنگی است.

ارسال دیدگاه شما