• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218435 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۴ - 13:50
ایجاد شعبه خاص رسیدگی به جرائم میراث فرهنگی در ملایر
رئیس‌ دادگستری شهرستان ملایر خبر داد

ایجاد شعبه خاص رسیدگی به جرائم میراث فرهنگی در ملایر

رئیس دادگستری ملایر در دیدار با رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان از ایجاد شعبه خاص رسیدگی به جرائم میراث فرهنگی و توسط یک قاضی مشخص خبر داد.

احسان فرجی، رئیس دادگستری شهرستان ملایر در دیدار با ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر، اظهار کرد: با توجه به وجود ابنیه و آثار تاریخی و تپه‌های تاریخی شهرستان ملایر، پرونده‌هایی با موضوع تخلفات میراث‌فرهنگی در ملایر در حال رسیدگی است؛ با این وجود حوزه میراث فرهنگی نیازمند توجه بیشتری است.

 

فرجی بیان کرد: ایجاد شعبه‌ای تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی و آثار باستانی برای ایجاد وحدت رویه در برخورد و همچنین برای تسلط قضات بر قوانین مربوطه مفید است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای توافق انجام شده میان وزیر محترم میراث فرهنگی و رئیس قوه قضائیه کشور در شهرستان ملایر با موافقت رئیس دادگستری شهرستان، مقرر شد تمام پرونده‌های مربوط به جرایم میراث فرهنگی در این شهرستان به دلیل تخصصی بودن امور آن و آثاری که این تصمیم‌گیری‌ها و احکام صادره بر سرنوشت این حوزه دارد، در یک شعبه خاص و توسط یک قاضی مشخص، پیگیری و بررسی شود.

ارسال دیدگاه شما