• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218322 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۷/۳۰ - 20:50
توسعه گردشگری بر اساس مبانی علمی استوار است
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان اعلام کرد

توسعه گردشگری بر اساس مبانی علمی استوار است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با بیان اینکه توسعه گردشگری بر اساس مبانی علمی استوار است، گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌‎گذاری از جمله اهداف ما در تعامل و ارتباط با جامعه دانشگاهی خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در دیدار و نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، اظهار کرد: در صورت تداوم ارتباط بین کارشناسان حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با جامعه دانشگاهی امکان حضور مستمر و موثر اعضای هیات علمی در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک فرصت خواهد بود.

معصوم‌علیزاده بیان کرد: مهم‌ترین موتور محرک جوامع توسعه یافته، دانشگاه‌ها بوده‌اند؛ دانشگاه‌ها یا بهتر است بگوییم افراد تحصیل‌ کرده هستند که باعث توسعه جوامع می‌شوند و نیاز استان در مسیر علمی دانشگاه یک نیاز مبرم است.

وی با اشاره به اینکه نقش دانشگاه در توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی بی‌بدیل است، عنوان کرد: اگر نگاهی به جوامع پیشرفته داشته باشیم، متوجه می‌شویم که دلیل پیشرفت آن‌ها در عرصه‌های مختلف عجین شدن بسترهای علمی دانشگاهی و سازمان‌های اجرایی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری برای ایجاد تاسیسات گردشگری و رقم زدن تسهیل‌گری برای محدود و کم شدن بروکسی اداری از جمله اهداف ما در تعامل و ارتباط با جامعه دانشگاهی خواهد بود.

معصوم‌علیزاده گفت: امروز که همدان با دو کاروانسرای جهانی در صدر شهرهای شهیر در حوزه میراث جهانی قرار گرفته است، کار برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کارشناسانه‌تر باید انجام شود.

وی با اشاره به روزهای روشن همدان با جهانی شدن هگمتانه در آینده، اظهار کرد: در این مسیر نیاز میراث فرهنگی به زمینه‌های علمی و نظرات کارشناسانه یک نیاز مبرم است و معتقدیم توسعه گردشگری بر اساس مبانی علمی استوار است.

ارسال دیدگاه شما