• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218503 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - 14:02
۳۶ پروژه در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری طی دهه فجر سال جاری در ملایر افتتاح می‌شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر خبر داد

۳۶ پروژه در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری طی دهه فجر سال جاری در ملایر افتتاح می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۶ پروژه در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری طی دهه فجر امسال، گفت: بازارچه مشاغل خانگی بانوان با اشتغال‌زایی برای ۳۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ساخته شده است.

ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ایام‌الله پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری ۳۶ پروژه به مبلغ یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۹۸۰ میلیون ریال معادل ۱۸۲ میلیارد تومان در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان ملایر افتتاح یا  کلنگ‌زنی می‌شود.

 

وی عنوان کرد: در راستای جهاد تبیین در دهه مبارک فجر امسال ۲۴ کارگاه تولیدی صنایع‌دستی در رشته منبت و ساخت سازهای سنتی در مناطق مختلف شهرستان از جمله شهر ملایر، روستای دهنو آورزمان و ازناو با سرمایه گذاری ۴۰۰ هزار و ۹۱۰ میلیون ریالی با اشتغال مستقیم ۶۷ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

جلیلی بیان کرد: ۹ فروشگاه مبلمان منبت با زیربنای ۵ هزار مترمربع در زمینی به متراژ حدود هزار و ۷۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ هزار میلیون ریالی با اشتغال مستقیم ۲۷ نفر و غیرمستقیم ۳۶ نفر در حوزه فروشگاه صنایع‌دستی به بهره‌برداری رسیده و افتتاح می‌شود.

 

وی در خصوص فاز یک بازارچه مشاغل خانگی بانوان نیز گفت: این بازارچه در زمینی به مساحت ۲۷۰ مترمربع با اشتغال مستقیم ۱۲ نفر و غیر مستقیم ۲۰ نفر از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری و استانی  با اعتبار سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیون ریال ساخته شده است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر تصریح کرد: در حوزه گردشگری کلنگ‌زنی هتل سه ستاره به متراژ هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری ۳۵۰ هزار میلیون ریال در پنج طبقه با اشتغال مستقیم ۲۰ نفر در ورودی روستای ازناو و افتتاح فاز یک اقامتی بوم‌گردی سالیز در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیون ریال با اشتغال دو نفر مستقیم با ظرفیت ۲۰ نفر و دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی آسایش گستر با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیون ریال نیز در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال دیدگاه شما