• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218596 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - 14:49
سفره‌خانه سنتی آراد در تویسرکان افتتاح شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اعلام کرد

سفره‌خانه سنتی آراد در تویسرکان افتتاح شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به افتتاح سفره‌خانه سنتی آراد در تویسرکان، گفت: این سفره‌خانه با اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در آیین افتتاح سفره‌خانه سنتی آراد که با حضور استاندار همدان و نماینده مردم تویسرکان در مجلس و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: این سفره‌خانه با مرمت و احیاء حمام تاریخی زرهان با اعتباری به میزان ۱۲۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی هفت نفر به صورت مستقیم به بهره‌برداری رسید.

 

معصوم‌علیزاده بیان کرد: حمام تاریخی زرهان با زیربنایی به میزان ۴۰۰ مترمربع که امروز با عنوان سفره‌خانه سنتی زرهان به بهره‌برداری رسید، در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

وی ادامه داد: طرح مرمت و احیا این بنای تاریخی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تهیه و در شورای فنی اداره کل به تصویب رسیده است و در مدت سه سال مرمت و تجهیز شده است.

 

علیرضا قاسمیفرزاد، استاندار همدان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، گفت: همگان همدان را با آثار تاریخی متعدد و طبیعت زیبا و صنایع‌دستی فاخر آن می‌شناسند و از این رو گردشگری به عنوان محور توسعه استان تعریف شده است.

 

 

وی ادامه داد: در همین راستا مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را در راستای حمایت از این بخش به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی انجام خواهد داد.

 

حسین افشاری، فرماندار تویسرکان نیز در این مراسم اظهار کرد: حمام زرهان یکی از حمام‌های شاخص و معروف شهرستان تویسرکان است و در موقعیت مناسبی از نظر دسترسی در شهر تویسرکان قرار گرفته است.

 

افشاری بیان کرد: اقدام میراث‌فرهنگی در راستای مرمت و در نتیجه احیاء این بنای تاریخی اقدامی بسیار ارزشمند است که ضمن ایجاد اشتغال، موجب حفظ این اثر ملی نیز شده است.

ارسال دیدگاه شما