• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218574 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ - 20:38
افتتاح ۵۱ پروژه بخش خصوصی میراث فرهنگی همدان طی دهه فجر
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خبر داد

افتتاح ۵۱ پروژه بخش خصوصی میراث فرهنگی همدان طی دهه فجر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به افتتاح ۵۱ پروژه بخش خصوصی طی دهه فجر سال جاری، گفت: حدود ۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی نیز برای مرمت امامزاده کرزان و افتتاح فاز اول بازارچه صنایع‌دستی بانوان هزینه شده است.

محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: بیش از ۵۱ پروژه بخش خصوصی با ۲۴۲ میلیارد تومان آورده و استفاده از ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان همدان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه کارگاه سفال در لالجین با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: واحد تولیدی سفال و سرامیک در روستای دستجرد شهرستان بهار با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان نیز از جمله پروژه‌های این اداره کل است.

 

وی خاطرنشان کرد: افتتاح خانه بوم‌گردی در روستای شورین شهرستان همدان با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان، کارگاه منبت در روستای حاجی‌آباد ملایر با اعتبار ۳.۴ میلیارد تومان، سفره‌خانه آراد در تویسرکان با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و کارگاه نقاشی روی سفال در دستجرد لالجین با اعتبار ۵.۵ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های این اداره کل است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: ۱۱ فروشگاه صنایع‌دستی، ۲۹ کارگاه منبت و سفال و سرامیک، دو خانه بوم‌گردی، پنج شرکت خدمات دفتر مسافرتی، یک سفره‌خانه سنتی و یک هتل افتتاح و یک مجتمع گردشگری در لالجین طی دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

 

وی اظهار کرد: میزان آورده متقاضی برای این ۴۹ پروژه بخش خصوصی ۲۴۰ میلیارد تومان بوده که تسهیلات دریافتی برای این پروژه‌ها مبلغ ۵۸ میلیارد تومان بوده است و از سوی بانک‌های عامل به بهره‌برداران پرداخت شده است .

 

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان تاکید کرد: برای مرمت پروژه امامزاده کرزان در تویسرکان و افتتاح فاز اول بازارچه صنایع‌دستی بانوان ملایر نیز ۵.۱ میلیارد تومان از اعتبارات استانی هزینه شده است.

ارسال دیدگاه شما