• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218426 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۲ - 18:48
مرمت بازار قدیمی کبودراهنگ با ۱۱ میلیارد ریال اعتبار
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ خبر داد

مرمت بازار قدیمی کبودراهنگ با ۱۱ میلیارد ریال اعتبار

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به مرمت بازار قدیمی شهر کبودراهنگ با ۱۱ میلیارد ریال اعتبار، گفت: مرمت بنا شامل مرمت بنای بیرونی، جداره‌سازی بیرونی و استحکام‌بخشی به اتمام رسیده است.

مهدی غلامی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: بازار قدیمی شهرکبودراهنگ تنها بازار سنتی شهر است که نزدیک به ۱۱۰ سال قدمت دارد و دارای پنج ورودی است که به همین خاطر به خمسه بازار معروف است.

 

غلامی بیان کرد: این بازار که اولین محل دادوستد در شهر بوده از قدیم‌الایام اهالی شهر و روستاهای اطراف برای خرید مایحتاج خود به این بازار مراجعه می‌کردند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در گذشته کاربری مغازه‌های داخل بازار فرش فروشی، قصابی، کفش فروشی، لباس فروشی، خامه فروشی و خواربار فروشی تا تعمیرات انواع لوازم بوده که در گذر زمان برخی مغازه‌ها فعال و برخی تعطیل شده‌اند؛ لذا با توجه به اینکه رسالت میراث فرهنگی، حفظ و احیاء و رونق این بازار قدیمی است، این بازار در سال ۱۳۹۹ به عنوان اثر واجد ارزش به شماره ۱۷۳ در کشور به ثبت رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: به مرمت و بازسازی این بازار قدیمی در دولت سیزدهم توجه ویژهای شد و تاکنون اعتبارهای خوبی را به خود اختصاص داده است که در سال جاری با پیگیری‌های انجام شده در جلسات فرمانداری کبودراهنگ اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال برای مرمت این بنا تخصیص یافت.

 

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ، مرمت بنا شامل مرمت بنای بیرونی، جداره‌سازی بیرونی و استحکام‌بخشی به اتمام رسیده است.

ارسال دیدگاه شما