• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218562 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۹ - 11:48
حسینیه هنر همدان به زودی افتتاح می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد

حسینیه هنر همدان به زودی افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از افتتاح حسینیه هنر همدان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آموزش هنر در هنرستان هنرهای زیبا در حال تقویت است.

مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در نشست هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ضمن تشریح برخی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته، اظهار کرد: حوزه‌های کاری و مدیریتی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترده است که متأسفانه بودجه‌های فرهنگی نیاز همه اقدامات انجام شده را تأمین نمی‌کند.

 

ویژه با انتقاد از اشخاصی که نیروهای دلسوز را مورد هجمه قرار می‌دهند، بیان کرد: انسجام و همبستگی در میان نیروهای انقلابی باید تقویت شود و هزینه‌های تخریب یکدیگر صرف آبادانی و ارتقای فرهنگ استان شود.

 

وی با اشاره به اعطای وام به اصحاب فرهنگ و هنر استان، گفت: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم برای اولین بار دراستان نزدیک به ۴۳ میلیارد تومان از تبصره ۱۶ به اصحاب فرهنگ و هنر وام پرداخت شد که سهم هر هنرمند متغیر بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود.

 

این مقام مسئول به اقدامات انجام شده اشاره کرد و یادآور شد: آموزش هنر در هنرستان هنرهای زیبا در حال تقویت است و اصلاحات اساسی برای کانون فرهنگی مساجد انجام دادیم که با تأمین بودجه مناسب اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

 

ویژه به مسئله اقتصاد در هنر هم پرداخت و گفت: به زودی فروشگاه دائمی محصولات فرهنگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد تا هنرمندان بتوانند محصولات خودشان را در این نمایشگاه عرضه کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به همکاری این اداره با سایر ادارات و ارگان‌های فرهنگی، بیان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با یکی از حسینیه‌های خوب همدان به زودی در همدان حسینیه هنر افتتاح خواهد شد.

 

به گفته وی، همچنین با دانشگاه‌ها و اداره کل آموزش و پرورش برای مباحث فرهنگی تفاهم‌نامه همکاری امضا خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما