• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218448 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - 12:53
به زودی ۳ بازارچه دائم صنایع‌دستی در استان همدان راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اعلام کرد

به زودی ۳ بازارچه دائم صنایع‌دستی در استان همدان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از راه‌اندازی سه بازارچه دائم صنایع‌دستی در استان خبر داد و گفت: ۱۹ بازارچه موقت تابستانی نیز در استان همدان فعالیت می‌کنند.

محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث بازارچه فروش صنایع‌دستی از اولویت‌های مهم و دستور رئیس جمهور بوده است، اظهار کرد: در این راستا، استاندار همدان تصمیم ویژه‌ای را برای ایجاد و راه‌اندازی بازارچه موقت و دائم دارد و به همین منظور در حال حاضر راه‌اندازی سه بازارچه دائم در شهرستان‌های همدان، نهاوند و ملایر هستیم.

 

معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه ۱۹ بازارچه موقت تابستانی نیزدر سطح استان همدان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: ۴۵ هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر دو شهر جهانی لالجین در حوزه سفال و سرامیک و ملایر در حوزه مبلمان منبت در استان همدان به شهرهای صنایع‌دستی جهانی معروف هستند.

 

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه باید صنایع‌دستی را به گونه‌ای تولید کنیم که مورد نیاز مردم باشد، تاکید کرد: توجه به آموزش در حوزه صنایع‌دستی یکی از ضرورت‌هاست که در همین رابطه توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان برای شاغلان صنایع‌دستی سه دوره مدیریت تولید، برندسازی و فروش و بازاریابی برگزار شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش هر چه بیشتر موجب تربیت هنرمندان بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: نمایشگاه هنرمندان صنایع‌دستی سبب می‌شود تا این هنرمندان با حضور در آن آثار خود را معرفی کرده و رقبای خود را بینند و ایده‌های جدید پیدا کنند.

ارسال دیدگاه شما