• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 228634 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۲/۷ - 12:58
۶ اثر و پرونده از استان همدان در فهرست آثار ملی ثبت شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خبر داد

۶ اثر و پرونده از استان همدان در فهرست آثار ملی ثبت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به ثبت ۶ اثر و پرونده از استان همدان در فهرست آثار ملی، گفت: یکی از راه‌های حفاظت از میراث، ثبت آثار ارزشمند به لحاظ تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی است.

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیرمنقول کشور شش اثر از استان همدان در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

 

معصوم‌علیزاده با برشمردن اهمیت قرارگیری آثار استان همدان در فهرست ملی ایران، بیان کرد: یکی از راه‌های حفاظت از میراث، ثبت آثار ارزشمند به لحاظ تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی است.

 

وی عنوان کرد: آثاری که ثبت و معرفی می‌شوند نه تنها منجر به جذب گردشگر و توسعه گردشگری فرهنگی می‌شود بلکه شان و جایگاه فرهنگی استان و کشور را در جوامع بین‌المللی ارتقا می‌دهد.

 

حمیدرضا حیدری، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز خاطرنشان کرد: خانه مرحوم پرویز اذکایی، سرای جلدی‌ها، مسجد خاتم‌الانبیا قصابان، عمارت کلاه فرنگی و مسجد صاحب‌الزمان روستای پریدر و امامزاده خاتون شهرستان ملایر آثار شده پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در فهرست آثار ملی ایران بودند.

ارسال دیدگاه شما