• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • Friday 17 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72211 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۶/۸ - 11:49
 درک مسئولان از موسیقی پایین است
حسین علیزاده:

درک مسئولان از موسیقی پایین است

حسین علیزاده گفت: مسئولان باید درک‌شان را از موسیقی بالا ببرند؛ ما می‌خواهیم انتظارهایی از آن‌ها داشته باشیم که درکی از آن ندارند.

نوازنده چیره‌دست تار و ردیف‌دان موسیقی - این روزها ۶۶ ساله شده است، گرد تجربه بر محاسنش خودنمایی می‌کند و در پشت ظاهر شوخ‌طبعش، دغدغه‌مندی‌اش را می‌توان دید. خالق «شورانگیز» کارنامه پرباری در حوزه موسیقی ایران دارد. حسین علیزاده نشان «شوالیه هنر و ادب» را که توسط دولت فرانسه به او داده شد، به سینه‌اش نزد. او همواره در راه اعتلای موسیقی در وطنش کوشیده است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما دولت دوازدهم چه اقدامی در حوزه موسیقی باید انجام دهد؟ گفت: مسئولان باید درک‌شان را از موسیقی بالا ببرند؛ ما می‌خواهیم انتظارهایی از آن‌ها داشته باشیم که درکی از آن ندارند. همچنین باید به جای نگاه گزینشی خودی و غیرخودی، ببینیم چه کسی نسبت به ملت تعهد دارد و چه کسی کاربلد است. ما نباید فقط روی معیارهای ظاهری اشخاص، قضاوت کنیم، بلکه باید از منتقدان استفاده کنیم، از مخالفان استقبال کنیم و از آن‌ها یاد بگیریم. چقدر قرار است در این گرداب حرکت کنیم؟ آقای روحانی قطعا حسن نیت دارد اما تا زمانی که از این موضوع شناخت پیدا نکند، نه او و نه شخص دیگری نمی‌تواند وضعیت موسیقی را در کشور درست کند. من گاهی از مسئولان می‌پرسم، آیا شما در خانه خود به موسیقی گوش می‌کنید؟ می‌گویند اصلا اجازه نداشتیم گوش کنیم. آن‌وقت این فرد می‌شود مسئول در حوزه موسیقی! برای همین است که از قانونمند شدن موسیقی نگران می‌شویم.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه شما