• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • Friday 17 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72324 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۶/۱۵ - 14:46
رفتارهای اعصاب‌خوردکن احسان کرمی در «ادا بازی»!
مسابقه ادابازی در شب دوم نفس‌گیر بود

رفتارهای اعصاب‌خوردکن احسان کرمی در «ادا بازی»!

شب گذشته برنامه خندوانه با رقابت میان دو گروه دیگر مسابقه ادابازی به روی آنتن رفت.

 

به گزارش آفتاب صبح؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ شب گذشته برنامه خندوانه میزبان دو گروه احسان کرمی و آرین کرمی (برادران تاچی بانا) محمد معتضدی، بهزاد قدیانلو (صدا سیما) بود.

در ابتدای برنامه خندوانه رامبد جوان درباره قوانین مسابقه ادابازی توضیح داد. برای آغاز مسابقه، دو گروه به مدت سه دقیقه زمان داشتند تا برای هم کری بخوانند. در این بخش کری‌خوانی سه دقیقه طول کشید و در کمال تعجب بیشتر تماشاگران حاضر در استودیو به گروه محمد معتضدی، بهزاد قدیانلو (صدا سیما) رای دادند و آنها اولین امتیاز این مسابقه را کسب کردند.

در مرحله اول، گروه احسان کرمی و آرین کرمی (برادران تاچی بانا) 33 امتیاز و گروه محمد معتضدی، بهزاد قدیانلو (صدا سیما) 31 امتیاز کسب کردند.

این دو گروه با هیجان خاصی اجرا می‌کردند و توانستند بیشترین امتیازها را کسب کنند.  امتیاز دو گروه به هم بسیار نزدیک بود و این موضوع هیجان مسابقه را بیشتر کرد. در مرحله دوم ادابازی هر یک از گروه‌ها برای گروه مقابل کلماتی را طراحی کرده بودند، در این مرحله فقط گروه محمد معتضدی، بهزاد قدیانلو (صدا سیما) توانستند دو کلمات را حدس بزنند و به دلیل زمان باقی مانده تنها 4 امتیاز دریافت کردند. البته در مرحله دوم ادابازی هر دو گروه می‌توانند از امتیازهای مرحله قبل خود استفاده کنند.

در مرحله پایانی کلماتی در گوی قرار داده بودند و گروه‌ها می‌توانستند با امتیازهایی که از مرحله قبل آورده بودند، زمان دریافت کنند و کلمات را حدس بزنند. دو گروه رقابت نفس‌گیر و نزدیکی با هم داشتند. در این مرحله گروه احسان کرمی و آرین کرمی (برادران تاچی بانا) 51 امتیاز و گروه محمد معتضدی، بهزاد قدیانلو (صدا سیما) 57 امتیاز کسب کردند.

در نهایت گروه محمد معتضدی، بهزاد قدیانلو (صدا سیما) با 57 امتیاز به مرحله بعدی صعود کردند.

 

شوخی‌ها و دخالت‌های بی‌مزۀ احسان کرمی

به گزارش آفتاب صبح شب گذشته و در برنامه خندوانه باز هم اتفاقاتی تکرار شد که از حد تعادل برای رفتار یک هنرمند خارج است. حالا ممکن است سوال پیش بیاید که اساساً حد تعادل برای رفتار چیست؟ چه کسی آن را تعیین می‌کنند؟ کجا متر و معیاری برای این تعیین و تَعیُن وجود دارد و اینکه سرانجام هر رفتاری نسبی است! ممکن است عده‌ای خوششان بیاید؛ عده‌ای نه! اما این پاسخ درستی نیست.

احسان کرمی زمان اجرای برنامۀ «خنداننده شو»؛ با تعلیق‌هایی که ایجاد می‌کرد گاهی افراد را تا مرز کلافگی پیش می‌برد؛ این کلافگی تاثیری بر تهییج و ترغیب مخاطب نداشت؛ احساسی که از مخاطب از این رفتار داشت بیشتر اعصاب‌خوردکنی بود تا اینکه برایش هیجان ایجاد کند؛ البته نباید فراموش کرد که احسان کرمی می‌تواند گونه‌ای دیگر هم اجرا کند؛ و ممکن است تحلیلش برای این رفتار در اجرا این باشد که برنامه طنز است و کشش این کارها را دارد؛ اما خروجی این ماجرا؛ چیزی جز کلافگی ندارد و نداشت.

در برنامه دیشب هم این موضوع تکرار شد؛ حرف‌های بی‌موقع؛ رفتارهای سطحی؛ صدای بلند که در چند مورد این رفتارها موجب شد رامبد جوان به او تذکر بدهد؛ اما او دست از این حرکات بر نداشت. به هر حال ما با این پیش‌فرض با برنامۀ خندوانه مواجه می‌شویم که ممکن است هنرمندان حاضر در آن رفتارهایی خارج از هنجارهای معمول – به معنای اینکه همراه با اغراق و مبالغه است برای خنداندن – داشته باشند؛ اما نه اینکه رفتاری از خود نشان دهند که ما احساس کنیم آن‌ها خود را در مقام یک چهرۀ شاخص هنری می‌بینند و تمام رفتارهای‌شان برای ما جذاب است.

دیشب رفتارهای احسان کرمی مشخصاً نمونه‌ای از رفتارهای سطحی فردی بود که احساس می‌کند بسیار جذاب است و همۀ کارهایی که می‌کند درست است؛ اگرچه ممکن است احسان کرمی آنچه دیشب از خود به نمایش گذاشت با خود واقعی‌اش تفاوت زیادی از منظر ادب اجتماعی و رفتاری داشته باشد.

 

 

 

ارسال دیدگاه شما