• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • Friday 3 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 9 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۲/۶ - 14:37
ریل‌گذاری و ریل‌برداری از شمقدری تا ایوبی!
دولت دهم و دولت یازدهم در مدیریت سینما هم تفاهم ندارند

ریل‌گذاری و ریل‌برداری از شمقدری تا ایوبی!

ایوبی گفت: در واقع اگر قرار بود نتیجه جلسات با رئیس جمهوری آن اوضاع و احوال سینما باشد، بهتر است که شورای عالی سینما نباشد و من فکر می‌کنم این شورا از همان ریل‌هایی است که گذاشته بودند و ما باید جمع می‌کردیم.

حجت‌الله ایوبی در یک گفت‌وگو درباره انتقاداتی که پس از اعلام رسمی انحلال شورای عالی سینما مطرح شد با کنایه‌ای همراه با شوخی به منتقدان که بالاخره آن‌ها باید چیزی داشته باشند تا حوصله‌شان سر نرود، بیان کرد: واقعا تصمیم ما بر انحلال شورای عالی سینما به چند ماه قبل از عید نوروز برمی‌گردد. این تصمیم هم پس از جلسات متعدد و مشورت با اعضای شورای عالی سینما گرفته شد. پس از بررسی مشکلات در کارگروه‌ به این نتیجه رسیدیم که سازمان سینمایی در زمان تأسیس شورای عالی سینما مصالحی داشته که برخی از آن‌ها را می‌دانیم و برخی دیگر را هم می‌توانیم حدس بزنیم، اما از آنجا که آن مصالح دیگر وجود ندارند تا بخواهیم شورای عالی سینما را برای آن حفظ کنیم، دلیل برای ادامه وجود داشتن آن نیست.
او گفت: البته به نظر ما خبر انحلال خیلی معمولی بود؛ چون نگاه ما به سازمان‌ها باید نگاه کارکردگرایانه باشد. ما به معنای واقعی نهادگرا نیستیم و معتقدیم که اگر هر نهادی را که احساس کنیم دوران آن گذشته است یا دیگر کارایی ندارد را بخواهیم حفظ کنیم، جزء اینکه بروکراسی زائد افزایش یابد، چیز دیگری به دست نمی‌آید

.

شورای عالی سینما از ریل‌هایی بود که باید برمی‌داشتیم
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: شورای عالی سینما در دولت گذشته 9 بار با حضور رئیس جمهوری تشکیل جلسه داد و ما اگر این تعداد را در دو، سه ساعت و نیز در ساعت‌هایی که برای آماده شدن صورت جلسه‌ها وقت صرف شده است، ضرب کنیم می‌بینیم چه زمان زیادی می‌شود در حالی که حتی یک مصوبه از آن را هم که اجرا شده باشد، ندیدیم.
وی افزود: در واقع اگر قرار بود نتیجه جلسات با رئیس جمهوری آن اوضاع و احوال سینما باشد، بهتر است که شورای عالی سینما نباشد و من فکر می‌کنم این شورا از همان ریل‌هایی است که گذاشته بودند و ما باید جمع می‌کردیم.
ایوبی همچنین درباره کارگروه‌هایی که در ابتدای حضورش در سازمان سینمایی در بخش‌های مختلف سینما شروع به کار کردند و نیز درباره ادامه فعالیت آن‌ها توضیح داد: در ابتدا کار کارگروه‌ها و کمیته‌های متعددی بودند که فعالیت می‌کردند و کارشان هم منظم بود که در چند هفته پشت سر هم جلساتی را برگزار کردند. الان هم کمیته‌های کاری فراوانی داریم که در مجموع 100 نفر را شامل می‌شوند. در مدرسه ملی سینما هم افراد زیادی هستند که کار می‌کنند البته شاید کارگاهی به آن شکل که بخواهیم اعلام کنیم، در حال حاضر وجود نداشته باشد اما کمیته‌ها همگی در حال کار هستند.

 

ارسال دیدگاه شما