• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • اِلخَميس ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 2 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218395 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۹/۱۲ - 15:22
دانشگاه صنعتی همدان و شورای اسلامی شهر همدان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه صنعتی همدان و شورای اسلامی شهر همدان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

در راستای همکاری مشترک و به منظور استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجود، امکانات و ظرفیت‌های علمی و توسعه همکاری‌های دوجانبه، تفاهم‌نامه همکاری بین شورای اسلامی شهر همدان و دانشگاه صنعتی همدان منعقد شد.

همکاری دانشگاه و شورای شهر در انجام طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی در حوزه مدیریت شهری، همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه در کمیته‌های تخصصی، همکاری مشترک در طرح احداث رصدخانه شهری شهر همدان، ایجاد مرکز رشد مشترک در حوزه مدیریت شهری، همکاری در راه‌اندازی مرکز پژوهش مهندسی سرد در دانشگاه، همکاری در هوشمندسازی خدمات شهری و برگزاری رویدادهای مختلف شهری از جمله اولین رویداد دانشگاهی در حوزه شهر هوشمند به میزبانی دانشگاه صنعتی همدان از جمله اهداف و برنامه‌های این تفاهم‌نامه مشترک است.

 

دانشگاه صنعتی همدان نگین علمی استان است

 

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه دانشگاه صنعتی همدان نگین علمی استان است، گفت: این دانشگاه افتخار و مایه مباهات استان همدان است.

 

مسگریان با بیان اینکه شورای ششم با رویکرد توجه به پژوهش و تخصص کار خود را آغاز کرد و اعضا نیز از این فاکتور بهره‏‌مند هستند، خاطرنشان کرد: در همین راستا، شورای اسلامی شهر همدان توانست آنچه را در ارتباط با توسعه و پیشرفت شهر مورد نیاز است با تکیه بر دانش و تخصص پیش ببرد و این رویکرد در دفتر مطالعات شورا وجود دارد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این، شورای اسلامی شهر همدان جلساتی با دانشگاه‌های مختلف برگزار کرد تا بتواند از دانش، اندوخته‌ها و نظرات کارشناسی آن‌ها برای توسعه شهر همدان استفاده کند و آن‌ها را به کار گیرد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: هوشمندسازی شهری،‌ ایجاد مرکز رشد مشترک دانشگاه و شورا در حوزه مدیریت شهری و احداث رصدخانه شهری با تولیت مشترک مدیریت شهری و دانشگاه از جمله مواردی است که باید به صورت جدی به آن‌ها پرداخته شود‌.

 

آمادگی دانشگاه صنعتی همدان برای برگزاری اولین رویداد دانشگاهی در حوزه شهر هوشمند

 

امیر مومنی، رئیس دانشگاه صنعتی همدان اظهار کرد: دانشگاه صنعتی آمادگی دارد در زمینه برگزاری رویدادهای مختلف شهری از جمله اولین رویداد دانشگاهی در حوزه شهر هوشمند در این دانشگاه با مدیریت شهری همکاری کند.

 

مومنی بیان کرد: امروزه در بسیاری از جوامع پیشرفته، علم و دانش و تخصص در عرصه‌های مختلف حاکم است و جوامع دانش‌محور و علم‌پایه هستند و دانش‌محور بودن در همه عرصه‌ها توسعه پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: با تدبیر مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد دانش‌بنیان، دانشگاه صنعتی همدان یک دهه در حال فعالیت در این راستا است و امروز پس از گذشت سال‌ها، ثمرات و برکات این تدبیر حکیمانه خود را نشان می‌دهد.

 

این رئیس دانشگاه عنوان کرد: امروزه توسعه چشمگیر کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان را شاهد هستیم و انتظار داریم در سال‌های آينده توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را نیز به عینه ببینیم.

 

ضرورت تعامل و هم‌اندیشی دانشگاه صنعتی همدان و مدیریت شهری در عرصه‌های مختلف

 

مومنی با اشاره به ضرورت تعامل و هم‌اندیشی دانشگاه صنعتی همدان و مدیریت شهری در عرصه‌های مختلف، گفت: دانشگاه‌ها در بسیاری از موضوعات شهری مثل زیرساخت‌های شهری، مدیریت شهری و مسائل اجتماعی و فرهنگی می‌توانند تسهیل‌گر و اثرگذار باشند.

 

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه تعامل دانشگاه و مدیریت شهری نیاز جامعه است، اظهار کرد: مدیرت شهری و دانشگاه باید به سمت هم حرکت کنند و دانشگاه در خدمت مدیریت شهری و صنعت قرار گیرد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل سه و چهار مسئولیت اجتماعی را می‌پذیرند و تقاضامحور هستند، عنوان کرد: دانشگاه صنعتی همدان تلاش می‌کند در آینده نزدیک در قامت یک دانشگاه نسل چهار خود را معرفی کند و نیاز داریم که مدیریت شهری به تحقق این امر کمک کند.

 

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی همدان یک دانشگاه ماموریت‌گراست و می‌تواند در جهت‌دهی به فعالیت‌های علمی برای شهر و استان محل تاثیر و اتفاقات مبارک باشد.

 

دانشگاه در توسعه جوامع، نقش چشمگیر و اساسی دارد

 

رئیس دانشگاه صنعتی همدان خاطرنشان کرد: امروزه شهرهای پیشرفته شهرهای دانشگاهی هستند و این امر نشان می‌دهد دانشگاه در توسعه جوامع، نقش چشمگیر و اساسی دارد؛ از طرفی اقتصاد دانش‌بنيان باید در سایر حوزه‌ها تسریع پیدا کند و الگوی تعامل صنعتی و شهری‌ الگوی ماندگار برای کل کشور باشد.

 

وی ادامه داد: امروز باید به دانشگاه صنعتی همدان ببالیم که با وجود محدودیت‌‌های کالبدی در توسعه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جایگاه قابل قبولی دارد و در تامین نیروی متخصص در استان و منطقه نیز سرآمد است.

 

مومنی با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه پژوهشی در بین دانشگاه‌های جوان کشور در شاخصه‌های بسیاری از جمله سرانه تولید مقالات اعضا هیئت علمی و دانشجویان و همچنین کیفیت مقالات جایگاه ارزشمندی دارد، عنوان کرد: هر ساله در بین پژوهشگران برگزیده استانی دو یا سه کرسی از شش کرسی در حیطه‌های فنی و مهندسی به اساتید دانشگاه صنعتی همدان اختصاص پیدا می‌کند؛ بنابراین ظرفیت علمی خوبی در دانشگاه ذخیره شده است که می‌تواند در رفع نیازهای پژوهشی و مطالعاتی حوزه مدیریت شهری اثرگذار باشد.

 

وی همچنین از شورای اسلامی شهر دعوت کرد تا همکاری مشترک در راه‌اندازی مرکز پژوهش مهندسی سرد داشته باشد تا نتایج و بروندادهای این پژوهشگاه منجر به بهبود خدمات شهری در شهرهای سردسیر ازجمله همدان شود.

 

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به مأموریت ابلاغی دانشگاه در حوزه فناوری اطلاعات و معادن در استان، گفت: دانشگاه صنعتی همدان دانشگاهی ماموریت‌گرا است که می‌تواند در توسعه شهری استان همدان نقش مهمی داشته باشد.

 

این مقام مسئول ضمن استقبال از طرح ساخت رصدخانه شهری همدان، به همکاری مشترک دانشگاه در پیشبرد همه‌جانبه طرح اشاره کرد و یادآور شد: همکاری گروه‌های آموزشی مختلف دانشگاه در جهت بهبود فرایندهای حوزه مدیریت شهری در قالب حضور در کمیته‌های تخصصی شورا و  ایجاد کارگروه‌های تخصصی مشترک ضرورت دارد.

 

ضرورت تشکیل مرکز رشد مشترک میان دانشگاه صنعتی همدان و شورای اسلامی شهر

 

مومنی با تاکید بر ضرورت تشکیل مرکز رشد مشترک میان دانشگاه صنعتی همدان و شورای اسلامی شهر در حوزه مدیریت شهری، بیان کرد: دانشگاه صنعتی آمادگی دارد در زمینه برگزاری رویدادهای مختلف شهری از جمله اولین رویداد دانشگاهی در حوزه شهر هوشمند در این دانشگاه، با مدیریت شهری همکاری کند.

ارسال دیدگاه شما