• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218505 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - 19:17
لزوم تغییر الگوی کشت در بخش فضای سبز شهری همدان
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد

لزوم تغییر الگوی کشت در بخش فضای سبز شهری همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه شهرداری باید طرح تغییر الگوی کشت را در بخش فضای سبز شهری اجرا کند، گفت: استفاده از پساب تصفیه‌شده فاضلاب یکی از راهکارهای غلبه بر مشکل کم‌آبی است.

علی‌اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر اظهار کرد: شهرداری باید طرح‌ تغییر الگوی کشت با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و برون‌رفت از تنش آبی در بخش فضای سبز شهری را اجرا کند.

 

وی با تاکید بر استفاده از درختان کم آب‌بر در حوزه فضای سبز، عنوان کرد: با توجه به بحران آب و بارش‌های کم لازم است در کاشت درخت و فضای سبز از درختان کم آب‌بر و بوته‌های بومی استفاده شود.

 

نظری با اشاره به اهمیت افزایش سرانه فضای سبز و نگهداری آن، بیان کرد: لازم است هرگونه اقدامی در خصوص اجرای طرح‌های فضای سبز با هماهنگی کمیسیون خدمات شهری شورای شهر صورت پذیرد.

 

ضرورت تدوین طرح مناسب برای پارک‌های اکباتان و ولایت

 

وی به احداث پارک‌های فرامطقه‌ای اکباتان و ولایت در همدان اشاره کرد و گفت: این دو پارک ظرفیت خوب گردشگری و تفریحی است و می‌طلبد طرح و برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای آن تدوین شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های دقیق و علمی می‌توان طرح‌های آبخیزداری را اجرا کرد، خاطرنشان کرد: در کوه‌ها و مراتع مسئله آبخیزداری بسیار حائز اهمیت است و شهرداری باید وضعیت آبخیزداری را در دو پارک فرا مطقه‌ای همدان اعمال کند.

 

استفاده از پساب تصفیه‌شده فاضلاب؛ یکی از راهکارهای غلبه بر مشکل کم‌آبی

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه برای ایجاد فضای سبز شهری باید از فناوری‌های روز دنیا در زمینه ارتقای سطح کیفی و کاهش هزینه‌های نگهداری استفاده کرد، بیان کرد: یکی از راهکارهای غلبه بر مشکل کم‌آبی استفاده از پساب تصفیه‌شده فاضلاب مطابق با استاندارد محیط زیست در تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز است.

 

نظری تصریح کرد: همدان با کمبود شدید منابع آبی مواجه شده است و از این رو در کنار اقداماتی نظیر تغییر الگوی کاشت و مدیریت توزیع و مصرف آب فضای سبز، بازچرخانی آب و تصفیه پساب شهری به منظور استفاده در آبیاری فضای سبز باید از سیاست‌های مدیریت شهری باشد.

 

معضلات ترافیکی شهر با تردد وانت‌بارها

 

وی با اشاره به معضلات ترافیکی شهر با تردد وانت‌بارها، اظهار کرد: مشاهده می‌شود در برخی از مناطق وانت‌بارها در فضای سبز پارک می‌کنند و این باعث تخریب فضای سبز می‌شود.

 

این مقام مسئول با تاکید بر ساماندهی وانت‌بارها، ادامه داد: مناطق چهارگانه باید در این زمینه وارد شوند.

 

لزوم ارائه طرح ساماندهی روزبازارها به شورا

 

نظری ساماندهی روز بازارها را نیز ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه بودجه‌ای برای این موضوع لحاظ شده است باید با مطالعه و پشتوانه علمی در زمینه ساماندهی‌ها اقدام شود.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای تدوین بودجه ‌لازم است شهرداری طرح مورد نظر ساماندهی روز بازارها را به شورا ارائه دهد.

ارسال دیدگاه شما