• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218558 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۸ - 14:44
کسب جایزه نیکولا تسلا توسط مخترع همدانی

کسب جایزه نیکولا تسلا توسط مخترع همدانی

مهران بختیاری، مخترع همدانی موفق به کسب جایزه نیکولا تسلا در سال ۲۰۲۳ و کسب مدال طلای کشور هلند در زمینه هوافضا از سوی آکادمی علوم اروپا شد.

جایزه نیکولا تسلا سال ۲۰۲۳ به همراه مدال طلای کشور هلند در زمینه هوافضا از سوی آکادمی علوم اروپا به مخترع جوان مهران بختیاری رسید؛ مهران بختیاری پژوهشگر برتر کشوری با ۲۶۵.۵ امتیاز از وزارت بهداشت و همچنین استعداد درخشان کشوری دارای شرکت دانش‌بنیان آزمامهر مشاور دانش‌بنیان شدن شرکت شهرک‌های صنعتی کل استان لرستان که عنوان اختراع وی با شماره ثبت ۱۰۸۴۵۰ و طرح (کلاه کربنی شستشوی موی سر فضانوردان بدون دخالت دست) به ثبت رسیده است.

 

این جوان مخترع همدانی، همچنین دارای ۲۵ اختراع ثبت شده بوده و ۱۰۰ پرونده دیگر در دست ثبت دارد که یکی از بیشترین اختراعات ثبت شده در ایران را دارد.

 

بختیاری عضو بنیاد ملی نخبگان کشور و یکی از مخترعین و نخبگان ملی و بین‌المللی است که توانسته است ۱۳ مدال طلا، نقره و برنز جهانی جشنواره اختراعات و نوآوری از کشورهای مختلف مانند آمریکا، کانادا، روسیه، چین، ژاپن، ترکیه، رومانی، هند و هلند را کسب کند.

 

مهران بختیاری مدرس کلاس‌های ثبت اختراع و دانش‌بنیان شدن است که تا به حال هزاران دانش‌پژوه با کتاب و آموزشهای این مخترع آشنا و به این سمت دعوت شده‌اند و خودشان توانستند ایده‌پرداز شوند.

 

این مخترع نویسنده ۶ جلد کتاب چاپ شده در زمینه علوم پزشکی و مخترع شدن است و کتاب‌های «مخترع شو» و «صفر تا صد ثبت اختراع» را نیز به چاپ رسانده است؛ همچنین، تا کنون از این پژوهشگر جوان ایرانی، تعداد پنج مقاله ISI به چاپ رسیده و پنج مقاله داخلی و چندین مقاله دیگر نیز در دست چاپ دارد.

 

داور ثبت اختراع پارک علم فناوری کرمان، پارک علم فناوری همدان و دانشگاه علوم پزشکی از دیگر افتخارات این جوان نخبه است.

 

گفتنی است، آکادمی علوم اروپا در هر سال به عناوین گوناگونی به پاس یک عمر تلاش در راه دانش و توسعه علم، نوآوری و صلح برای مردم جوایز ویژه من جمله « NIKOLA TESLA PRIZE» را اعطا می‌کند که قرار است این جایزه با حضور ریاست آکادمی و چند عضو رسمی آکادمی علوم اروپا و با همراهی پروفسور لعلی در کشور ترکیه به جوان مخترع ایرانی مهران بختیاری اعطا شود.

 

مهران بختیاری تصریح کرد: جایگاه آکادمی علوم اروپا در سطح بین المللی(European Academy of Sciences)  از جمله معتبرترین مراجع علمی جهان است که جوایز سالیانه خود را به دانشمندان خاصی که دارای شاخص‌های علمی-پژوهشی مورد تأیید اعضای آکادمی باشند، اعطا می‌کند.

 

وی ادامه داد: این مهم هر ساله فقط یک بار در مجمع عمومی آکادمی انجام می‌شود و رزومه افراد داوطلب برای عضویت در آکادمی را به اعضای آکادمی اعلام و پس از بررسی و رأی‌گیری تعداد چهار یا پنج نفر به عضویت مادام‌العمر انتخاب می‌‌شوند.

 

این مخترع جوان با بیان اینکه آکادمی علوم اروپا (EAS) یک سازمان غیردولتی و مستقل غیرانتفاعی بین‌المللی متشکل از برجسته‌ترین دانشمندان، دانشگاهیان و مهندسان است که تحقیقات مقدماتی و توسعه فناوری‌های پیشرفته را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: براین اساس آکادمی علوم اروپا در گواهینامه اهدائی به این مهم تصریح کرده که برای ترویج و اجرای نوآوری‌ها در اقتصاد ملی و جهانی و کمک قابل توجهی که به پیشرفت جهان در زمینه‌های علم، آموزش، صلح، مدارا و انسان‌گرایی نموده‌اید، گواهینامه ویژه و جایزه نیکولا تسلا آکادمی در سال ۲۰۲۳ به مهران بختیاری تقدیم می‌شود.

 

بختیاری که تحت عنوان «آکادمیسین» به عضویت تمام وقت آکادمی علوم اروپا درآمده است، از آغاز همکاری‌های علمی-پژوهشی فی‌مابین پژوهشگران در مسیر گسترش علم در قالب تفاهم‌نامه پژوهشی و فرهنگی موسسه آموزش عالی و دانشگاه فناوری و صنعتی تکنوفست بلژیک خبر داد.

ارسال دیدگاه شما