• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218551 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۷ - 11:30
قرآن کتاب زندگی؛ شعار سال فضاسازی شهری
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد

قرآن کتاب زندگی؛ شعار سال فضاسازی شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه «قرآن کتاب زندگی» به عنوان شعار سال فضاسازی شهری انتخاب شد، گفت: اجرای موفق برنامه‌های قرآنی نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

سعید شهابی‌نیا، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا که با موضوع هم‌اندیشی با فعالان قرآنی به منظور پیش‌بینی برنامه‌های ماه مبارک رمضان با حضور اساتید و فعالان قرآنی شهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن آن با نوروز ۱۴۰۳ جلسات بررسی تولید محتواها و انتخاب شعار واحد سال برای فضاسازی شهر برگزار می‌شود.

 

شهابی‌نیا با بیان اینکه در طی جلسات در خصوص انتخاب شعار واحد قرآنی پیشنهادات مختلفی داده شد، عنوان کرد: در این راستا از بین تمامی پیشنهادات عنوان «قرآن کتاب زندگی» انتخاب شد و با توجه به این شعار ۲۰ آیه شریفه نیز انتخاب شد که باید متناسب با این آیات، فضاسازی شهری انجام شود.

 

وی ادامه داد: امسال باید برنامه‌های فرهنگی و فضاسازی‌ها به گونه‌ای تدوین شود تا مردم بیشتر با قرآن انس پیدا کنند و باید سعی کنیم قرآن را به فضای خانه‌ها ببریم .

 

این مقام مسئول با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر ضرورت بهره‌گیری از قرآن در بخش‌های مختلف جامعه، بیان کرد: جامعه قرآنی نباید تنها به قاریان و حافظان خلاصه شوند و باید به سمتی حرکت کنیم که شبکه تربیتی قرآنی با نگاه به فهم آن در جامعه ترویج یابد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را وظیفه همگانی دانست و گفت: این وظیفه نباید تنها مختص به ماه مبارک رمضان شود بلکه باید در طول سال نیز بر آن تاکید شود.

 

شهابی‌نیا با اشاره به اینکه ورود فرهنگ قرآنی به متن زندگی، عامل موفقیت‌ها در بعد شخصی و اجتماعی است، اظهار کرد: بهره‌گیری از مضامین قرآنی در جامعه، زندگی سالم و عاری از مشکل و نیز پیشگیری از معضلات اجتماعی را به دنبال دارد.

 

وی با بیان اینکه اجرای موفق برنامه‌های قرآنی نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط است، خاطرنشان کرد: فضاسازی شهری باید در خصوص برنامه‌های قرآنی به نحو مطلوبی اطلاع‌رسانی شود و طراحی و نوشتن آیات نیز با دقت و حساسیت خاصی صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه شما