• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218520 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱ - 13:50
کاهش ۱۲ درصدی تعداد مصدومان حوادث کار در استان همدان
سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان اعلام کرد

کاهش ۱۲ درصدی تعداد مصدومان حوادث کار در استان همدان

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی تعداد مصدومان حوادث کار در استان همدان تا پایان آذر ماه سال جاری، گفت: طی ۹ ماه نخست سال جاری نیز ۴۸ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند.

محمد مالمیر، سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه در ۹ ماهه سال گذشته ۳۳ نفر در حوادث کار جان باختند، در حالی که امسال این تعداد به ۴۸ نفر رسیده است، اظهار کرد: تعداد مصدومان حوادث کار در سطح استان طی ۹ ماهه امسال ۳۷۲ نفر و در مدت مشابه سال گذشته ۴۲۴ نفر بوده است که کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

 

مالمیر با اشاره به ریزش آوار در معدن سنگ شهرستان کبودراهنگ در روز گذشته، شنبه ۳۰ دی ماه، مطرح کرد: متأسفانه مردی ۴۶ ساله در معدن سنگ مهدی‌آباد شهرستان کبودراهنگ بر اثر سقوط آوار سنگ جان خود را از دست داد.

 

وی در پاسخ این سوال که چرا فوتی‌های حوادث کار باید به پزشکی قانونی مراجعه کنند؟ توضیح داد: برخی افراد پیش از بروز سانحه به علت بیماری از جمله سکته قلبی جان باخته و سپس دچار سانحه می‌شوند که در معاینات پزشکی این موضوع رصد و مشخص می‌شود.

 

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان ریزش آوار، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن را از مهم‌ترین عوامل فوت‌های مشابه عنوان کرد و یادآور شد: با رعایت نکات ایمنی می‌توان این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

ارسال دیدگاه شما