• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • اِلخَميس ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 2 May 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218396 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۹/۱۲ - 19:04
توزیع ۱۸۰ هزار پاکت شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی استان همدان
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد

توزیع ۱۸۰ هزار پاکت شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از توزیع ۱۸۰ هزار پاکت شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی در هفته خبر داد و گفت: این طرح از اوایل هفته آینده با توزیع شیر پاکتی ۲۰۰ سی‌سی استریل ۲.۵ درصد چربی در بین تمامی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی دولتی سراسر استان آغاز خواهد شد.

رسول شیدایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به توزیع ۱۸۰ هزار پاکت شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی استان همدان در هر هفته، اظهار کرد: نظر به دستور رئیس محترم جمهور، تفاهم‌نامه توزیع شیر در مدارس استان با شرکت شیر پگاه همدان منعقد شد.

 

شیدایی بیان کرد: قطعا توزیع شیر رایگان در مدارس استان باعث سلامت جسمی و ذهنی دانش‌آموزان و تامین اصلی‌ترین نیازهای تغذیه‌ای دانش‌آموزان خواهد شد.

 

مصرف سرانه شیر در کشور پایین‌تر از میانگین جهانی است

 

این مقام ارشد آموزش و پرورش استان همدان فرهنگ‌سازی مصرف شیر در بین دانش‌آموزان را در راستای بالا بردن سرانه مصرف لبنیات در کشور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مصرف سرانه شیر در کشور پایین‌تر از میانگین جهانی است و به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش و شرکت شیر پگاه همدان برای توزیع شیر منعقد شده است.

 

وی با اشاره به توزیع شیر رایگان در مدارس در راستای عدالت اجتماعی و سلامت دانش‌آموزان، عنوان کرد: این طرح از اوایل هفته آینده با توزیع شیر پاکتی ۲۰۰ سی‌سی استریل ۲.۵ درصد چربی در بین تمامی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی دولتی سراسر استان آغاز خواهد شد.

 

گفتنی است در این مراسم معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین استانی نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه شما